grudnia 01, 2014

"Ogród Kamili" Katarzyna Michalak

 
Czasem los potrafi być okrutnie przewrotny. Jego usytuowanie nie do końca jest jasne i proste, aczkolwiek i tak dążymy do rozwiązania zagadki pt.” po co to wszystko”. Czy jednak każdemu z nas dane jest rozwikłać, co takiego się wydarzy? Życie bywa tak niepojęte, że aż nierealne. Cierpienie przychodzi i pozostawia w nas zmiany łączące nasze dusze na zawsze. Tylko od nas zależy czy się temu poddamy. Czy pozwolimy się oszukać próbie czasu?


 Po utraceniu w niewyjaśnionych okolicznościach swego ukochanego, Kamila postanawia ponownie zacząć żyć. Nie może jednak zapomnieć o Jakubie, który pozostawił pustkę w jej sercu. Kobieta nie potrafi przestać myśleć o tym, czym zawiniła, iż ten któremu oddała serce i niemal dziewictwo, ją odtrącił, w tak brutalny sposób.
Kamila nie wie jednak najważniejszego. Jakub, który z ukrycia śledzi poczynania młodej romantyczki, postanawia znowu zagościć w jej życiu. Stopniowo przygotowuje się do wyjawienia całej prawdy. Jak przyjmie to Kamila?
Dziewczyna która staje pomiędzy wyborem nowej, lepszej drogi a zapomnieniem o ukochanym, postanawia wybrać tę pierwszą opcję. Lecz czy jest to aby na pewno jej wybór? Kim okaże się przystojny Łukasz, który pojawi się w jej życiu tak niespodziewanie i zostanie w nim na dłużej? Czy Kamila okaże mu choć trochę serca?
Jak życie ułoży się dla młodej dziewczyny, zakochanej w willi z uliczki Leśnych Dzwonków?

Pamiętam gdy przeczytałam II część kwiatowej serii. Byłam bardzo zachwycona tajemnicą jaka z niej płynęła i treścią której nie potrafiłam się oprzeć. Mam zakodowane w swojej głowie, iż pomimo tego, że nie znam wcześniejszych części danej serii, czasem sięgam po je kontynuacje, co również było i tym razem. Teraz jednak, za uprzejmością wydawnictwa, po raz kolejny miałam okazję przeczytać i zanurzyć swą uczuciowość w I tomie serii Pani Michalak.

„Ogród Kamili” całkowicie mnie pochłonął i naświetlił mi scenerię tomu II. Dzięki tej opowieści poznałam bliżej postać zarówno Kamili jak i Jakuba. Poznałam również przyczyny dla których kobieta aż tak nienawidziła tegoż faceta. Największym jednak uosobieniem współczucia, stał się dla mnie Łukasz, który od pierwszych chwil mnie zauroczył. Co do reszty bohaterów, to powiem szczerze, iż niektóre momenty w tej pozycji mnie śmieszyły, gdyż mogłam dzięki nim podglądać to, co się wydarzy dalej. Ani troszkę nie przeszkadzał mi fakt, iż wcześniej znałam część II niż I. Jak dla mnie, to nie były żadne przeciwwskazania za „nie”!

"Marzenia to delikatna materia utkana z naszych snów, pragnień i wyobrażeń. Jeden gwałtowny ruch, jedno niespodziewane wydarzenie i rwą się na strzępki, które rozwiewa wiatr. Łap je! Chwytaj, póki możesz! Może zdołasz wpleść je z powrotem miedzy osnowy tęczowej tkaniny, ale obraz będzie już nie ten sam. Może podobny, nawet łudząco podobny, ale nie ten sam. Bywa też, że tkaninę utkaną ze snów ktoś zniszczy albo ukradnie, a ty resztę życia będziesz próbowała odtworzyć pierwotne piękno obrazu swych marzeń lub odzyskać je za wszelką cenę. W pogoni za porwanym marzeniem możesz coś utracić, możesz coś zyskać. Ruszając w taką podróż, nigdy nie wiesz, z czym wrócisz do domu. I jak wrócisz. Musisz liczyć się z tym, że... w ogóle nie wrócisz. Ale taka jest właśnie cena marzeń."
Katarzyna Michalak-autorka
To co zawsze cieszy mnie w twórczości autorki, to oczywiście język, tajemniczość i fakt, że autorka nie ubarwia akcji. Gdy ma ochotę wpleść w prozę nieco tragizmu, po prostu to robi, i już! Bardzo to sobie u niej cenię. Dzięki temu bowiem, książka nie stała się „słodziutką” leciutką jak powiew wiaterka nowelką, lecz lekturą o mocnych doznaniach. Przypomniałam sobie przy niej od razu o tym, czego doświadczyłam przy „Nadziei”, tejże autorki.

Podsumowując, pragnę powiedzieć iż serię tę polecam każdej osobie, która dojrzała na tyle by docenić język jakim posługuje się autorka. Mnie osobiście strasznie jej pozycje przypadły do gustu gdyż czytam je z wielką pasją i zapałem. Nie potrafiłam się od niej oderwać. Uwierzcie mi, że jest to lektura godna zachodu z udziałem nieprzespanej nocy!

Moja ocena:
9/10 !!!

Wytyczne książki:
Wydawca: Znak Literanova
Autor: Katarzyna Michalak
Seria/Tom: Seria kwiatowa /II
Data premiery: 7 listopada 2013 r.
Ilość stron: 366
Kategoria: romans,dramat,obyczajowa
ISBN: 9788324024773
Cena detaliczna: 34,90 zł

 Za te pozycję dziękuję Wydawnictwo Znak Literanova.


11 komentarzy:

  1. Nie czytałam jeszcze pierwszego tomu, więc wszystko przede mną :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Dosyć niedawno czytałam tę książkę i też mi się podobała. Już zamówiłam w bibliotece drugą część ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie. Z pewnością nie sięgnę po tą pozycję. Nie moja tematyka. [ Szept Myśli ]

    OdpowiedzUsuń
  4. Moja polonistka wychwalała pod niebiosa prozę tę autorki. Mnie jednak, nie przypadła ona do gustu :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ostatnio miałam niezbyt udane spotkanie z twórczością tej autorki, dlatego sobie daruję póki co jej prozę ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Czytalam jedną książkę tej autorki i na pewno sięgnę po kolejne :-)

    OdpowiedzUsuń
  7. Cieszę się, że książka spodobała ci się tak bardzo jak dla mnie:) w ogóle cała seria jest cudowna:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Cieszę się, że Ogród Kamili tak dobrze oceniłaś! Bierz się szybciutko za Gosię :D

    OdpowiedzUsuń
  9. Ileż ja się już nasłuchałam o twórczości tej autorki! Ileż ja się już nasłuchałam zachwytów nad jej prozą! Twoja recenzja w sumie mnie nie zaskakuje. Myślę, że jeszcze nie spotkałam się z negatywną opinią na temat tej książki. :) Kiedyś pewnie dam jej szansę.
    Pozdrawiam,
    Sherry

    OdpowiedzUsuń
  10. Ciężko mi było przebrnąć przez tę książkę... Strasznie mnie wtedy rozczarowała. To już "Rok w Poziomce" był lepszy. Po spotkaniu z "Ogrodem Kamili" raczej już po inne książki tej Autorki nie sięgnę. Ale dobrze, że innym osobom się podoba. Okładka w każdym razie jest cudna.

    OdpowiedzUsuń
  11. Zastanawiam się nad kupieniem tej książki od jakiegoś czasu i przekonałaś mnie. :)

    OdpowiedzUsuń

Witaj wędrowcze!
Jeżeli dotarłeś aż tutaj, to nie pozostaje Ci nic innego jak umieścić komentarz, że tu byłeś.
Posiadasz bloga,stronę etc.? Nie musisz spamować! Odwiedzam każdego, więc nie przegapię i Ciebie! Zawsze się odwdzięczam!
Pozdrawiam serdecznie! :)