lipca 20, 2018

"First Love" James Patterson, Emily Raymond

Wzruszająca, słodko-gorzka opowieść o życiu, śmierci i niesamowitej sile pierwszej miłości.Znasz ten stan? Niektórzy opowiadają wtedy całemu światu, że czują motyle w brzuchu... Inni za to uparcie twierdzą, że uczucia są dla słabych, a więc na pewno nie dla nich. Prawda jest jednak taka, że miłość dotyczy każdego, a ta pierwsza zostaje w pamięci na zawsze.
Axi jest gdzieś pośrodku tej skali, ale zupełnie się nad tym nie zastanawia. Ma w głowie plan ucieczki i bynajmniej nie jest to ucieczka od zakochania. Chce po prostu odciąć się od trudnej rzeczywistości, a przede wszystkim od rodziców, którzy zdają się już niczym nie interesować. Szalona podróż przez Stany Zjednoczone ma pomóc dziewczynie oddzielić przeszłość grubą kreską. No, może nie tak szalona, jak to sobie wyobraża jej najlepszy przyjaciel Robinson, którego wtajemnicza w swoje plany... i w którym jest szaleńczo zakochana. Axi doskonale wie, że dla chłopaka ta wyprawa ma trochę inny sens. Bo gdy masz naprawdę życiowy problem, romantyczne uniesienia zyskują całkiem inny wymiar, a czasem i finał...

"Mrużąc oczy, spojrzałam w dal. Za wydmami preria usłana była dywanem żółtych polnych kwiatów. Trzymając aparat w wyciągniętej ręce, zrobiłam nam zdjęcie. Staliśmy na czubku świata, mrużąc oczy i szczerząc zęby w uśmiechu."
First love jest książką, która opowiada o pierwszych miłostach nastolatków. Porusza również kwestie dojrzewania, przejmowanie kontroli przez młodzieńcze hormony. Wszystko skupia się w okół łapania ulotnych chwil ich życia oraz podróży, która ma na zawsze ich odmienić. Całość powieści została napisana w dość okrojonych rozdziałach, które intrygują ale i niekiedy nużą.

Mam nieco mieszane uczucia co do tej lektury. Nie trafiła do grona moich ulubionych. Oczekiwałam od niej czegoś intensywniejszego. Najpierw zacznę od bohaterów, którymi są Axi oraz Robinson. Ich dwójka to szalona mieszanka dla których podróż w nieznane jest przeżyciem bardzo ekscytującym. Postanawiają przemierzyć świat kradnąc samochody oraz pomieszkując w przeróżnych miejscach. 
Axi jest narratorką całej powieści, inicjatorką podróży. Jak dla mnie dziewczyna jest odważna lecz zrazem nieco strachliwa. Lubi jednak wyzwania. Jeśli chodzi o Robinsona, to chłopak zyskuje swobodą, otwartością oraz komunikatywnością. Jest szczery oraz pomocny. Bardzo dobrze było o nim czytać, kiedy był u boku Axi. Bardzo ich polubiłam, śledzenie ich losów było bardzo ciekawe.

"Nie potrafiłam mu powiedzieć, że ilekroć patrzę mu w oczy, czuję się, jakbym tonęła i równocześnie była uratowana."
Przyznam się jednak, że nieco ciążył mi język autorki i bardzo niespójne, często nielogiczne wydarzenia. Nie lubię męczyć się podczas czytania, a właśnie tym razem tak niestety było. Bardzo dłużyła mi się ta historia, niekiedy była dla mnie dość niejasna. Wydawało mi się, że powieść ciągnęła mi się przez bardzo długi czas. Dopiero zakończenie było dla mnie dość intrygujące. W powieści czarujące okazują się również dołączone fotografie, które świetnie podkreślają akcję. Jest to największy pozytyw lektury. 

Osobiście powieść polecam nastoletnim czytelnikom. Wydaje mi się, że nieco bardziej wymagającym czytelnikom, lektura może zapewnić małą ilość wrażeń. Mimo wad, dostrzegłam w niej duży potencjał. Jeśli intryguje was takowa tematyka, możecie zawsze po nią sięgnąć w wolnej chwili.

Moja ocena:
5/10

Wytyczne książki:
Wydawca: Feeria Young
Autor: James Patterson, Emily Raymond
Tytuł oryginalny: First Love
Seria/tom: -
Data premiery: 04 lipca 2018 r.
Ilość stron: 314
Kategoria: dla młodzieży
Cena detaliczna: 34,90 zł


Za egzemplarz dziękuję Wydawnictwu Feeria Young. Zastrzegam, że moja opinia jest całkowicie subiektywna.


*Opis wydawcy.

9 komentarzy:

  1. Szkoda, że się męczyłaś podczas czytania. Wielka szkoda.

    OdpowiedzUsuń
  2. Mam na oku tę książkę, przyznam szczerze. Motyw podróży zawsze mnie kręci, gdy jest w książkach. Wiem, że mnie też nudzi, gdy książka się nudzi i nie wiem jak będzie w tym przypadku. Będę musiała się po prostu sama przekonać. :)
    potegaksiazek.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak najbardziej polecam Ci więc do niej zajrzeć :)

      Usuń
  3. Przykro mi, że książka nie spełniło twoich oczekiwań. W takim razie, ja odpuszczam.

    OdpowiedzUsuń
  4. Mam ogromną ochotę na tę książkę :)

    OdpowiedzUsuń
  5. A jak na razie trafiałam na same pozytywne opinie tej książki, więc nie ukrywam, że jestem zaskoczona, że się męczyłaś :( Oczywiście to zrozumiałe, bo przecież nie każda książka, każdemu się spodoba. Ja jednak ją przeczytam na pewno, bo uwielbiam motyw podróży w książkach a ta bardzo mnie ciekawi :)

    OdpowiedzUsuń

Witaj wędrowcze!
Jeżeli dotarłeś aż tutaj, to nie pozostaje Ci nic innego jak umieścić komentarz, że tu byłeś.
Posiadasz bloga,stronę etc.? Nie musisz spamować! Odwiedzam każdego, więc nie przegapię i Ciebie! Zawsze się odwdzięczam!
Pozdrawiam serdecznie! :)