listopada 17, 2017

"Król kier" Aleksandra Polak

Alicja jest w ostatniej klasie liceum, do tej pory jej życie przebiegało spokojnie, by nie powiedzieć, że nudno. Jednak los bywa przewrotny, a seria nieprzewidzianych zdarzeń rzuca ją na głęboką wodę magii i miłości. Kiedy poznaje Hadriana z Circus Lumos, wie, że nic nie będzie takie jak dawniej.
Demony atakują waszą duszę, niszczą was od wewnątrz. Budują w ludziach zło i tak zakorzeniają się w świecie. Im więcej w ludziach ciemności, tym ciemniejszy robi się świat. Im bardziej się im poddajecie, tym są silniejsze. Pokonać je można tylko swoją własną światłością. Sercem.   *      

"Tamtej zimy, spacerując malowniczymi uliczkami, często nachodziło mnie uczucie, że tuż za rogiem, w następnym zaułku wyłożonym kostką brukową, ukrywa się jakieś mityczne stworzenie lub tajemniczy przybysz z dalekich krain, ktoś, kto pod osłoną zmierzchu zabierze mnie do królestwa baśni. I rzeczywiście tak było, jednak droga do jego świata była tak wyboista jak te brukowane uliczki."
Przede wszystkim zafascynowałam się okładką. Jest piękna! Taka tajemnicza, magiczna oraz bardzo urzekająca. Mówi o charakterze książki zarówno dużo, jak i nic. Po opisie, wiedziałam już, że chcę ją poznać. Czytanie jej musiałam nieco odłożyć, ale nie chciałam jej zostawiać na długo. Jakaś niewidzialna siła ciągnęła mnie do niej. Powiem tak, książka jest OBOWIĄZKIEM dla każdego, kto lubi lekki romans połączony z magią, fantastyką oraz z …. Cyrkiem. 

W powieści króluje przede wszystkim niesamowity klimat, który otacza zarówno główną bohaterkę, jak i całą fabułę. Wchodząc do świata w tej powieści, od razu czuć jest niepowtarzalność. Na starcie poznajemy Alicję, która jest w maturalnej klasie. Dziewczyna jest zwyczajna. Zwykła nastolatka wchodząca w wiek dorosłości. Niespodziewanie dla niej, w jej życiu pojawia się Hadrian. Dziewczyna pomimo zdrady przez swojego chłopaka, szczerze interesuje się nowo poznanym cyrkowcem. Choć uczucia do byłego chłopaka jeszcze nie do końca uleciały, Alicja otwiera swoje serce na nową miłość. Wkrótce okazuje się, że Hadrian nie jest zwykłym chłopakiem. Nad głowę Alicji nadpływają niepokojące czasy…

Spodobała mi się ta historia. Jet prosta, łatwa do przyswojenia i przede wszystkim rozanieliła moją wyobraźnię. Niemal chciało się być na miejscu Alicji i samej poznawać niezwykły świat Hadriana. Autorka wspaniale zmobilizowała akcję, dając czytelnikowi nie tylko historię miłosną, ale i chwile grozy. Zakończenie zaś, bardzo mnie rozbiło oraz nastroiło na ciąg dalszy…
"Ale prawdziwa miłość jest inna. Jest dzika, surowa, i choć ogólnie jest do bani, muszę przyznać, że rzeczywiście zaskoczyła mnie swoim wyjątkowym pięknem. Dlatego gdy wyszedłeś z mojego domu mahoniowymi drzwiami, tymi tylnymi, od kuchni, rzucając mi ostatnie spojrzenie, moje serce wyszło razem z tobą."
Nikt nie powinien mieć problemu z odczytem tej powieści. Na pewno, za szybko nie opuścicie jej świata. Jestem pewna, że chętnie się w nią zagłębicie i jeszcze chętniej pozostaniecie pod jej urokiem. Polubiłam zarówno bohaterów jak i styl autorki. Już nie mogę doczekać się kolejnych części.

Koniecznie do niej zajrzyjcie. Nie pożałujecie czasu, a autorka na pewno urzeknie was swoim pomysłem. Jestem pewna, że pokochacie powieść tak jak ja!

Moja ocena:
8/10

Wytyczne książki:
Wydawca: Czwarta Strona
Autor: Aleksandra Polak
Seria/tom: Circus Lumos
Data premiery: 25 październik 2017 r.
Ilość stron: 357
Kategoria: fantastyka, dla młodzieży, romans
Cena detaliczna: 34,90 zł

Za egzemplarz dziękuję Wydawnictwu Czwarta Strona. Zastrzegam, że moja opinia jest całkowicie subiektywna.


*Opis wydawcy.

22 komentarze:

  1. Tym razem się nie skuszę bo to zupełnie nie moja bajka:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ta książka zbiera całkiem dobre recenzję. Może dam jej szansę.

    OdpowiedzUsuń
  3. Zastanawiam się nad tą książką. Może się skuszę. ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Przeczytam, bo wypożyczyłam, ale już wiem, że bohaterka jest niezaprzeczalną idiotką.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja tak nie sądzę. Osobiście uważam, że nie każdej osobie musi podobać się lektura, ani tym bardziej bohaterowie. ;]

      Usuń
  5. Ciekawi mnie ta książka, więc kiedyś się na nią skusze.

    OdpowiedzUsuń
  6. Pomimo pozytywnej recenzji książka do mnie nie przemawia.

    OdpowiedzUsuń
  7. Ja niestety mimo pięknej okładki odpuszczam sobie tę książkę. Czytałam o niej, że bohaterka jest okropna i że sporo wydarzeń jest nielogicznych. Zatem podziękuję :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja na szczęście niektóre recenzje biorę z przymrożeniem oka ;)

      Usuń
  8. Okładka jest świetna, ale tym razem to nie czuję tej historii po przeczytaniu Twojej recenzji :).

    Pozdrawiam,
    Lady Spark
    [kreatywna-alternatywa]

    OdpowiedzUsuń
  9. Takie przyjemne zaczytanie powinno spodobać się mojej córce, z przyjemnością podrzucę jej ten tytuł pod rozwagę. :)

    OdpowiedzUsuń

Witaj wędrowcze!
Jeżeli dotarłeś aż tutaj, to nie pozostaje Ci nic innego jak umieścić komentarz, że tu byłeś.
Posiadasz bloga,stronę etc.? Nie musisz spamować! Odwiedzam każdego, więc nie przegapię i Ciebie! Zawsze się odwdzięczam!
Pozdrawiam serdecznie! :)