sierpnia 13, 2018

"Skrzywdzona" Natasha Preston

Scarlett Garner nie pamięta nic sprzed swoich czwartych urodzin. Gdy tylko próbuje wydobyć z pamięci jakieś wspomnienia, ból głowy staje się nie do zniesienia. Powoli więc godzi się z tym, że jakaś jej część przepadła na dobre.
Kiedy w jej szkole zjawia się nowy uczeń, który próbuje pomóc Scarlett w odzyskaniu wspomnień, dziewczyna zakochuje się w nim bez pamięci. Wydaje się, że wszystko zmierza w dobrą stronę, ale wówczas wypadek samochodowy powoduje pojawienie się przebłysków dawno zapomnianych wydarzeń. Czy na pewno jednak chciałaby je pamiętać? Dobrze, że w tym trudnym czasie może liczyć na Noaha, który oferuje jej takie wsparcie, o jakim marzyłaby każda z nas. Tylko że powody jego zaangażowania stają się coraz bardziej niejasne...*             

"Wszyscy wierzymy w to, czego nas uczą, prawda? Zwłaszcza jeśli nauczycielami są ludzie, którym ufamy najbardziej na świecie."
Bardzo cenię sobie książki tej pisarki. Jej lektury często trafiają do mojego serca. Natasha Preston tworzy historie tragiczne, bardzo dojrzałe. Jej styl i język mimo dojrzałych wątków, jest przyjemny i naturalny.
W tej powieści, cała historia dotyka głównie 16-latki, która nie pamięta niczego sprzed 4 urodzin. Pogodziła się ze stratą wspomnień, lecz przypadkowe wydarzenie na nowo rozpala w niej nadzieję na odzyskanie wspomnień.
W życiu Scarlett pojawia się tajemniczy Noah, który od początku zaczyna się nią interesować. Kim jest i czy ma wobec Scarlett dobre zamiary?

Bohaterowie w powieści są bardzo interesujący. Scarlett to bardzo pociągająca postać. Ma zaledwie 16 lat, lecz przy swoim wieku jest bardzo dojrzała. Okłamywana od najmłodszych lat, musi zmierzyć się z tragiczną prawdą o samej sobie. Mimo wszystko pozostaje twarda  i uparta. Doceniam jej postać, ponieważ jest ukształtowana na bardzo realną osobę. 

Jeśli chodzi o chłopaka, to Noah jest bardzo do niej podobny. To miły chłopak, który został nauczony pewnych reguł za którymi podąża. Kiedy zakochuje się w Scarlett, jego życie nabiera innych barw. Postęp jaki użył względem Scarlett, niemal go niszczy. Jego wewnętrzna walka samego ze sobą, piętnuje go na całe życie. Nie w sposób jest go nie polubić, pomimo iż jest postacią mieszającą w akcji. 
"- Kiedy miałam dziesięć lat, ukradłam czekoladowy batonik ze sklepu ze słodyczami. Ale było mi z tym tak źle, że nie mogłam go zjeść.Finn się roześmiał.
- Była z ciebie prawdziwa buntowniczka, co nie?
- No. Badass jak się patrzy."
Przyznam się, że nie spodziewałam się znaleźć w tej powieści aż takiej zaskakującej fabuły. Nie wiedziałam z jaką tragiczną przeszłością będzie musiała się zmierzyć Samantha. Autorka bardzo mnie zaskoczyła! Ta lektura nie jest przewidywalna, sztampowa. Duży plus dla autorki za wielki pokład serca w dopieszczeniu wydarzeń od zera do końca. Dostrzegam, że Pani Preston wykorzystała potencjał tej książki. Jeśli wziąć pod uwagę jej pozytywny i łatwy styl pisarstwa, należy uznać lekturę za godną polecenia. 

Książkę zaliczam do jednej z lepszych, które napisała autorka. Trudno jest się od niej oderwać. Pochłonęła mnie na długi czas, który ani trochę nie jest zmarnowany. Ogólnie wielki plus za tak dobrze skonstruowanych bohaterów, akcję oraz nieprzewidywalność. Koniecznie musicie po nią sięgnąć. Uwierzcie mi, że wiek czytelnika nie ma tutaj znaczenia. Jeśli czujecie, że jesteście już "za starzy" na tego typu lektury, to jesteście w błędzie. Opisana w niej historia, złamie niejedno serce. 


Moja ocena:
8/10

Wytyczne książki:
Wydawca: Feeria Young
Autor: Natasha Preston

Tytuł oryginalny: Awake
Seria/tom: -
Data premiery: 18 lipca 2018 r.
Ilość stron: 370
Kategoria: dla młodzieży
Cena detaliczna: 37,90 zł


Za egzemplarz dziękuję Wydawnictwu Feeria Young. Zastrzegam, że moja opinia jest całkowicie subiektywna.


*Opis wydawcy

12 komentarzy:

  1. A ja muszę w końcu poznać prozę tej pisarki. Koniecznie.

    OdpowiedzUsuń
  2. Właśnie od tej książki będę zaczynała poznawanie twórczości tej autorki. 😊

    OdpowiedzUsuń
  3. Już sama okładka zachęca do lektury, a tym bardziej Twoja recenzja, więc będę miała na uwadze ten tytuł ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To mnie bardzo raduje, ponieważ lektura jest warta przeczytania ;]

      Usuń
  4. Nie czytałam żadnej książki autorki, ale tę zdecydowanie mam w planach. Mam nadzieję, że mnie zaskoczy. :)
    potegaksiazek.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. Jak na razie jestem w trakcie czytania "Silence" tej autorki :) Niemniej kusi mnie i ta jej książka. Może, kiedy skończę to tej też dam szansę.

    Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Może skuszę się przeczytać :D Pozdrawiam i dziękuję bardzo za odwiedziny!
    wy-stardoll.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń

Witaj wędrowcze!
Jeżeli dotarłeś aż tutaj, to nie pozostaje Ci nic innego jak umieścić komentarz, że tu byłeś.
Posiadasz bloga,stronę etc.? Nie musisz spamować! Odwiedzam każdego, więc nie przegapię i Ciebie! Zawsze się odwdzięczam!
Pozdrawiam serdecznie! :)