sierpnia 22, 2018

"Prowokacja" Amy A. Bartol

Czwarty tom "anielskiej" serii rozpoczyna się na rajskiej wyspie Zefira, gdzie bohaterowie ukryli się po odbiciu Evie z rąk Brennusa. Niestety drużyna Evie nie ma zbyt wiele czasu na odpoczynek. Brennus używając magii ożywieńców wysyła swój obraz do ukochanej i wkrótce na wyspie pojawiają się jego wojska. Rajski zakątek zamienia się w pole bitwy. Evie używa medalionu z portalem, który przenosi ją do Torunia, gdzie Reed urządził dla niej bezpieczną kryjówkę. Pojawia się tam także Anya, anielica w randze Trona. Anya przybyła z Raju w poszukiwaniu ukochanego anioła, jej aspire. Do uciekinierów) docierają niepokojące wieści: Upadli stworzyli demona z duszą, który ma ich wyzwolić z Szeolu. Zbliża się wojna, w której każda ze stron chce pojmać Evie.


"– Więc mówisz, że zabijesz mnie, jeśli nie wrócę do ciebie? – pytam go, czując, jak chłód przenika moje wnętrze.
– Wysączę cię do ostatniej kropli krwi – straszy mnie, odsłaniając białe kły."

Prowokacja to już czwarta część przygód anielicy, jej bratniej duszy oraz miłości życia, Reeda. Ponownie mamy do czynienia z intrygami, które w głównej mierze dotykają Evie. Raz jeszcze dostrzegamy zmagania seksownego wampira, Brennusa, który za wszelką cenę pragnie odzyskać anielicę. Niestety dla niego, Evie pragnie jedynie Reeda. Czy to powstrzyma wampira przed atakiem?

Ciekawym dodatkiem w tej części jest pojawienie się ojca Evie. Dotąd nieznany, tym razem ukazuje swoje prawdziwe oblicze. Jest to bohater bardzo dynamiczny, bardzo uparty, zadziorny i przede wszystkim zablokowany. Brak w nim rodzicielskiego poświęcenia, kieruje nim jedynie żądza władzy. Jako ojciec Evie jet bardzo ograniczający. Ostrzegam, nie polubicie go. 
"Nie możemy powiedzieć niczego więcej, pozwalamy naszym ciałom przekazać sobie to, co leży w naszych sercach."
Bardzo cenię sobie tę serię za wspaniały humor, prężną akcję oraz intrygujące postacie. Jest ona jedną z lepszych, z którymi miałam do czynienia. Już dawno żadna z serii o tematyce fantastycznej, tak bardzo mnie nie pochłonęła. 
Książkę czyta się szybko i bardzo prężnie. Relaksuje, narzuca idealne tempo czytania i pomimo swej objętości, poznanie jej to przyjemność. Raz jeszcze wspomnę o bardzo atrakcyjnej akcji, która doskonale dopełnia fabułę. Myślę, że niejedną osobę pochłonie. 

Z grubsza to tyle. O akcji i stylu autorki, pisałam nie raz. Jak zawsze jestem pod jej wrażeniem i w pełni polecam jej prozę. Fanom I części, ten tom spodoba się jak najbardziej. Dla osób nieznających serii - koniecznie najpierw sięgnijcie po tom I. 

Moja ocena:
7/10

Wytyczne książki:
Wydawca: Akurat
Autor: Amy A. Bartol

Tytuł oryginalny: Incendiary
Seria/tom: Przeczucia/IV
Data premiery: 21 marca 2018 r.
Ilość stron: 544
Kategoria: fantastyka
Cena detaliczna: 39,90 zł


Za egzemplarz dziękuję Wydawnictwu Akurat. Zastrzegam, że moja opinia jest całkowicie subiektywna.


*Opis wydawcy

4 komentarze:

  1. Ja mam za sobą dwa tomy dopiero. Czasu mi brakuje na dalsze części.

    OdpowiedzUsuń
  2. Jak zawsze poczekam na coś, co nie będzie fantastyką, ale cieszę się,że Tobie tak bardzo się podobało.:)

    OdpowiedzUsuń

Witaj wędrowcze!
Jeżeli dotarłeś aż tutaj, to nie pozostaje Ci nic innego jak umieścić komentarz, że tu byłeś.
Posiadasz bloga,stronę etc.? Nie musisz spamować! Odwiedzam każdego, więc nie przegapię i Ciebie! Zawsze się odwdzięczam!
Pozdrawiam serdecznie! :)