sierpnia 17, 2017

"Odległość między tobą a mną" Jennifer E. Smith

Owen mieszka w suterenie. Lucy na dwudziestym trzecim piętrze. Ale kiedy podczas fali upałów w Nowym Jorku wysiada prąd, odnajdują się po raz pierwszy: w windzie, która utknęła pomiędzy dziewiątym a dziesiątym piętrem. Oczekując na pomoc, zaczynają ze sobą rozmawiać…
Krótki spędzony wspólnie czas odciska piętno. Choć los rzuca ich do Edynburga i San Francisco, do Pragi i do Portland, nie potrafią strząsnąć z siebie wspomnienia wspólnych chwil. Lucy i Owen doświadczają radości - oraz bólu - pierwszej miłości, a ponieważ sami nie mogą przemierzać świata tam i z powrotem, powierzają to zadanie kartkom pocztowym.Udając się w osobne podróże w poszukiwaniu domu, przekonują się, że czasem to osoba, a nie miejsce sprawia, że zarzucamy gdzieś kotwicę. *

"Zastanawiał się, czy to coś znaczy. Przypuszczał, że magia może zdarzyć się wszędzie, ale czy nie prędzej w paryskiej kawiarni niż w slumsach Bombaju?"
 Ta powieść towarzyszyła mi w podróży do Bułgarii. Na swój urlop zaplanowałam lekturę lekką i wciągającą, lecz przy tym mało wymagającą. Ta powieść spisała się doskonale podczas urlopu. Historia opisana w niej jest lekka i wciągająca. Poznajemy w niej losy dwójki obcych sobie nastolatków, których połącza miłość.


 W historii poznajemy Lucy oraz Owena. W ich historii największą rolę odegrała nagła przerwa w dostawie prądu. To ona zadecydowała o ich spotkaniu. Winda, którą akurat jechali, zatrzymała się nagle na półpiętrze, tworząc im chwilę intymności. Nastolatkowie zaczynają ze sobą rozmawiać i wkrótce poznają, że łączy ich prawdziwe pokrewieństwo. 

 Autorka książki stworzyła doskonałą historię, którą można zapamiętać na długo. Jej bohaterzy są szczerzy i bardzo autentyczni. Lucy to typowa nastolatka z wielką pasją do podróżowania. Zarówno ona jak i Owen, pragną zwiedzić świat i odkryć jego tajemnice. Dziewczyna poznając Owena, uczy się otwartości dla innych ludzi oraz nabywa siłę do realizacji swoich marzeń. 
"Bo tak już jest, kiedy znajdziesz się obok kogoś dla ciebie ważnego: świat kurczy się do właściwych rozmiarów. Dopasowuje się do was obojga, nie zważając na całą resztę"
 Owen jest za to nastolatkiem spontanicznym i wyciszonym. Ceni sobie szczerość oraz ufnie patrzy na przyszłość. 
Jednak los rozdziela tych dwojga powodując, że zaczynają myśleć o sobie coraz częściej. Jedno spotkanie powoduje w nich tęsknotę na wiele długich miesięcy...

 Jak najbardziej jestem na tak, jeżeli chodzi o takie lekkie powieści. Szczerze ją polecam, nie tylko nastolatkom, ale i innym osobom. Pod tą piękną okładką, skrywa się ciekawa i barwna historia. Kiedy odkłada się książkę niedoczytaną, wtedy myślami się do niej powraca. Nie w sposób jest jej nie doczytać. Mam nadzieję, że inne lektury tej autorki, również będą tak angażujące. Mam plany na nie w niedalekiej przyszłości. 

Moja ocena:
8/10

Wytyczne książki:
Wydawca: Bukowy Las
Autor: Jennifer E. Smith
Tytuł oryginalny: The Geography of You and Me
Seria/tom: -
Data premiery: 14 czerwca 2017 r.
Ilość stron: 304
Kategoria: romans, dla młodzieży
Cena detaliczna: 31,90 zł

Za egzemplarz dziękuję Wydawnictwu Bukowy Las. Zastrzegam, że moja opinia jest całkowicie subiektywna.


*Opis wydawcy.

22 komentarze:

  1. Mam ochotę na tę książkę, poszukuję coś lekkiego a zarazem ciekawego. :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Zacznę od tego, że już sama okładka przykuła mój wzrok, a zakochałam się po słowach o pocztówkach. Nie czytałam jeszcze niczego w takim stylu, ale myślę, że skoro to lekka pozycja, to na pewno znajdzie się w moich czytelniczych planach :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. koniecznie do niej zajrzyj :] Jest bardzo ciekawa :)

      Usuń
  3. Bardzo lubię takie historie więc czemu nie? Poza tym okładka cudowna :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję, że spodoba Ci się tak jak i mnie :]

      Usuń
  4. Książka przypadła mi do gustu. Może nie jest to arcydzieło, ale bardzo ciekawa i piękna historia, idealna na wakacje ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Myślę, że ta książka mogłaby mi się spodobać.

    OdpowiedzUsuń
  6. Mam w planach od dawna, ale za dużo książek leży na parapecie i mam za mało pieniędzy na nowości. Musi poczekać.
    pozdrawiam, polecam-goodbook.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. Czasami fajne są takie lekkie historie, ciekawa jestem, czy przypadałby mi do gustu. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę, że śmiało możesz dać jej szansę :]

      Usuń
  8. Oj i co mam począć - skoro mi daleko i do literatury młodzieżowej, a już tym bardziej do romansu! Mimo bardzo zachęcającej recenzji i wysokiej oceny ja będę musiała jednak podziękować ;)

    Pozdrawiam ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak czasem bywa. Ja osobiście ją polecam :]

      Usuń
  9. Zaciekawiła mnie ta historia, więc dodaję do mojego stosiku książek do przeczytania. :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Lubię pióro autorki i z miłą chęcią kiedyś sięgnę. ;)

    OdpowiedzUsuń

Witaj wędrowcze!
Jeżeli dotarłeś aż tutaj, to nie pozostaje Ci nic innego jak umieścić komentarz, że tu byłeś.
Posiadasz bloga,stronę etc.? Nie musisz spamować! Odwiedzam każdego, więc nie przegapię i Ciebie! Zawsze się odwdzięczam!
Pozdrawiam serdecznie! :)