sierpnia 07, 2018

"Bad Things" R.K. Lilley

Jeśli czytałaś o losach burzliwego, podniebnego romansu Bianki i Jamesa z bestsellerowej trylogii "W przestworzach", poznałaś już Tristana i Danikę: niegrzecznego młodzieńca i poukładaną, miłą dziewczynę, która z całą pewnością powinna się trzymać z daleka od złych chłopców. Danika miała przecież dość problemów do rozwiązania w codziennym życiu. To, przez co kiedyś przechodziła, powinno sprawić, że przenigdy nie pozwoli sobie na ryzykowny związek. Jednak wszystkie żelazne zasady Daniki stopiły się niczym wosk, gdy któregoś dnia jej pracodawca — i dobry przyjaciel — przyprowadził Tristana.Tristan wtargnął w jej uporządkowane życie jak rozpędzony pociąg. W ciągu zaledwie kilku dni Danika dała się porwać szaleństwu: grzeczne zainteresowanie niepostrzeżenie przerodziło się w pożądanie, pożądanie w miłość, a miłość w prawdziwą obsesję. Groźną, nieprzewidywalną, przerażającą. Nie mogą po prostu ze sobą być, ale też nie potrafią bez siebie żyć. Jakby było mało problemów z dopasowaniem dwóch skrajnych charakterów, na drodze między kochankami stają demony przeszłości. Stare dramaty, nieczyste sprawy. Jak trudno pokonać własny strach, jak bardzo człowiek jest bezsilny wobec swoich uprzedzeń?Przeczytaj powieść o miłości szalonej i nieprzewidywalnej jak rollercoaster! Ekstazę od rozpaczy dzielą zaledwie sekundy!Gdy woda zakocha się w ogniu, namiętność jest szaleństwem.*


"Tarapaty, moich starych przyjaciół, nauczyłam się wyczuwać z daleka. Były jak małe, uporczywe ciągoty do autodestrukcji, których nigdy nie udało mi się wyzbyć."
Za poznanie tej lektury wzięłam się z wielkim entuzjazmem. Przede wszystkim zaintrygowały mnie imiona głównych bohaterów, ciekawy opis oraz interesująca okładka. Jak się okazało, moje zainteresowanie zostało uhonorowane fantastyczną historią! Powieść skupia się w okół miłości, jej przeciwności, nałogom oraz ich konsekwencjom.

Jako romans i erotyk, lektura prezentuje się fantastycznie. Poruszanie się po stronicach tej historii było bardzo szybkie i przejmujące. Książka skupia w sobie wiele trudnych tematów, począwszy od różnych nałogów (narkotyki, alkohol, sex). Dla mnie najbardziej ciekawym wątkiem była przeszłość Daniki, która bardzo mną wstrząsnęła. Nie obyło się przy niej, bez łez. Lektura ta porusza również burzliwą naturę Tristana, który jest niczym jak smok, wybucha gdy coś go zdenerwuje - nie ważąc na konsekwencje. Nawet najbliżsi czasem się przy nim parzą...

Danika jest bardzo poukładaną dziewczyną, pomimo trudnej przeszłości. Podziwiam ją i zarazem jej nie rozumiem. Ma wiele - mimo iż uważam, że to co ma, powinna bardziej szanować. Jej pracodawcy są jej najbliższymi przyjaciółmi, zaś pojawiający się w jej życiu Tristan, odkrywa przed nią nowe, pociągające nocne życie. Czy mu ulegnie?
Ogólnie bardzo lubię tę postać. Danika ma duży szacunek do siebie, dystans oraz zrozumienie dla innych. Jest pomocna, miła, uczynna. Jej postawa daje wiele do myślenia.
"Posłałam Jerry’emu znaczące spojrzenie. — Bev cię powiesi. Powiedziała, że jeśli przyprowadzisz do domu kolejnego bezrobotnego muzyka, wylądujesz za drzwiami, a wtedy ja dostanę większy pokój."
Tristan to jej przeciwieństwo. Jest zagorzałym muzykiem, który dopiero stoi na ławach chwały. Tak naprawdę jego głównych hobby są sztuczki magiczne. Z tego jednak nie w sposób jest wyżyć.
Jako bohater, doskonale miesza w akcji. Jest uwodzicielki, nadpobudliwy oraz zjawiskowo pociągający. Kocha i pragnie go każda kobieta. On jednak, odkąd poznał Danikę, świata poza nią nie widzi.

Tych dwoje złączonych w jedno, to duża dawka emocji. Autorka ani przez moment ich nie oszczędza. Daje im wiele powodów do zmartwień, przysparza im wiele nieporozumień. Czy ich siła pozwoli im pokonać niepowodzenia?

Jeśli zaś chodzi o styl autorki, to jest on bardzo dobrze ukierunkowany. Nie czułam przy tej powieści ani chwili nudy, fałszu. Wszystko w książce jest dla mnie jasne oraz szczere. Wydaje mi się, że autorka zasługuje aby jej książka została poznana przez szerokie grono czytelników. Dla lubiących romanse/erotyki, i dramaty, historia opisana w powieści będzie wisienką na torcie. Ja jestem pod wrażeniem, teraz sprawdź, czy i Ty będziesz?

Moja ocena:
9/10


Wytyczne książki:
Wydawca: Editio Red
Autor: R.K. Lilley
Tytuł oryginalny: Bad Thing
Seria/tom: Tristan&Daninka/ I
Data premiery: 10 lipca 2018 r.
Ilość stron: 360
Kategoria: romans, erotyk
Cena detaliczna: 39,90 zł


Za egzemplarz dziękuję Wydawnictwu Editio Red. Zastrzegam, że moja opinia jest całkowicie subiektywna.


*Opis wydawcy

8 komentarzy:

  1. Nie poznałam jeszcze cyklu "W przestworzach",ale mam na niego ochotę więc zapewne i po powyższy tytuł sięgnę :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie planuję czytać tego cyklu.:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Dużo emocji to coś, co lubię w tego typu książkach.

    OdpowiedzUsuń
  4. Podniebny lot tej autorki było dla mnie totalną katastrofą. Nawet na jedną gwiazdkę tamtą książka według mnie nie zasługiwała. :D Dlatego dziwię się że autorka napisała dobrą książkę, skoro tak o tej piszesz. W takim razie spróbuję, może i mnie się spodoba i zapomnę o okropnym Podniebnym locie. :D
    potegaksiazek.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mnie Podniebny lot też nie zachwycił. Po tę powieść sięgnęłam z ciekawości i nie zawiodłam się. ;)

      Usuń

Witaj wędrowcze!
Jeżeli dotarłeś aż tutaj, to nie pozostaje Ci nic innego jak umieścić komentarz, że tu byłeś.
Posiadasz bloga,stronę etc.? Nie musisz spamować! Odwiedzam każdego, więc nie przegapię i Ciebie! Zawsze się odwdzięczam!
Pozdrawiam serdecznie! :)