lipca 08, 2018

"Mroczny duet" Victoria Schwab

Kate Harker nie boi się ciemności. Poluje na potwory i robi to dobrze. August Flynn nigdy nie będzie człowiekiem, bez względu na to, jak bardzo kiedyś tego pragnął. Ma swoją rolę do odegrania i odegra ją za wszelką cenę. Minęło prawie sześć miesięcy odkąd ich ścieżki skrzyżowały się, a w tym czasie wojna między ludźmi i potworami rozgorzała na dobre. W Prawdziwości August przyjął rolę przywódcy, którym nigdy nie chciał być. W Dobrobycie Kate, w zupełniej zgodzie ze swoją naturą, stała się bezwzględną łowczynią. Tymczasem z mroku wyłania się nowy rodzaj potwora, który karmi się chaosem i wyciąga na powierzchnię najgłębiej skrywane lęki swoich ofiar.*

"Miało czerwone oczy Malchaja, a także ostre szpony Corsaja, ale jego skóra była sinoczarna, niczym u trupa. Potwór nie pragnął krwi ani ciała.
Żywił się sercami.
Kate, nie wiadomo dlaczego, uznała, że potwory wszędzie będą takie same. Prawdziwość miała swoją triadę, lecz tutaj natknęła się tylko na jeden rodzaj. Przynajmniej dotychczas."
Seria ta jest bardzo wciągającą przeprawą w głąb czegoś nieznanego i niebezpiecznego. Ukazuje inną rzeczywistość świata, niż ta w której żyjemy. Mamy do czynienia z post apokaliptyczną ziemią, która zrodziła zarówno ludzi jak i potworów. W pierwszej powieści ludzie znali dwa typy potworów, z którymi przyszło im walczyć. W tej powieści ukazany został jeszcze inny ciemnorodny, który zmusza ludzi do zbrodni.  Nie ma osoby, która mu się oprze. Kate Haker za wszelką cenę pragnie go zabić, lecz czy jej się to powiedzie?

Bohaterzy z pierwszej części po raz kolejny dają nam o sobie znać. Bardzo intensywnie się w nich wpatrywałam, miałam nadzieję, że coś między nimi zaiskrzy. To, co jednak przyszykowała dla czytelnika autorka, kompletnie mnie zdominowało! Nie wiem czy mam być na nią zła, czy raczej pogodzić się z jej wizją zakończenia...
Osobiście bardzo lubię historię opisaną w tej serii. Jest niecodzienna, dobrze skonstruowana i posiada w sobie świetnych bohaterów - którym się mocno kibicuje. Po raz kolejny mocno pokochałam Katy oraz Augusta, który pomimo tego, że jest pożeraczem dusz, jest bardzo uczuciowym potworkiem. Ta dwójka dopasowuje się w akcji, co wspaniale popycha akcję.

"Metalowe skrzypce błyszczały pod jego palcami, czekając, aż na nich zagra.
Gładka powierzchnia odbijała promienie słońca, kiedy August przesuwał kciukiem po strunach, sprawdzając po raz ostatni każdą z nich."
O stylu autorki mówiłam już podczas pierwszej recenzji poprzedniego tomu. Nie mam jej nic do zarzucenia. Możecie o tym więcej poczytać tutaj. Bardzo mnie uwiódł jej pomysł na serię, mocno zaintrygowali mnie bohaterzy. Teraz tak sobie myślę, że chętnie poznałabym tom III, lecz wiem, że to już ostatnia część. Mimo wszystko miałabym ochotę na więcej, z wielką przyjemnością weszłabym ponownie do świata tych bohaterów.

Kochani, ja osobiście bardzo polecam tę lekturę. Jest świetną opowieścią o świecie nam nieznanym, który kusi swoją potwornością. Przyznam się, że ja jestem wielką fanką Światu Verity. Mam nadzieję, że skusicie się na lekturę przypadkiem, spontanicznie bądź jeśli macie ją w planach, a nie wiecie czy jest to coś interesującego, nie bójcie się zaryzykować! 

Moja ocena:
8/10


Wytyczne książki:
Wydawca: Czwarta Strona
Autor: Victoria Schwab
Tytuł oryginalny: Our Dark Duet
Seria/tom: Świat Verity/II
Data premiery: 20 czerwca 2018 r.
Ilość stron: 512
Kategoria: fantastyka, science fiction
Cena detaliczna: 39,90 zł

Za egzemplarz dziękuję Wydawnictwu Czwarta Strona. Zastrzegam, że moja opinia jest całkowicie subiektywna.


*Opis wydawcy.

14 komentarzy:

  1. Jestem ciekawa tego świata. Może skuszę się na tę lekturę.

    OdpowiedzUsuń
  2. Pierwszy tom bardzo mi się podobał, więc po kontynuację planuję w bliskiej przyszłości sięgnąć :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Na mojej półce stoi 1 tom, muszę go w końcu przeczytać.

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie moja bajka tym razem. 😊

    OdpowiedzUsuń
  5. Pierwszy tom czeka u mnie na półce od dobrych kilku miesięcy, a ja jakoś nie umiem się za niego zabrać :/ Na początku miałam wielką chrapkę na tę historię, nawet odliczałam dni do premiery pierwszego tomu, jednak w miarę upływu czasu jakoś mi przeszło i teraz nawet nie mogę się przekonać do otworzenia pierwszej części. Mam nadzieję, że kiedyś w końcu się przekonam.

    Pozdrawiam cieplutko!
    Książki bez tajemnic

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mnie ona bardzo porwała, a przyznam się, że już rzadko czytam tego typu lektury :)

      Usuń
  6. Wydawnictwo zrobiło mi niespodziankę i wysłało książkę, która czeka na mnie od kilku tygodni w domu. Może w przyszłym tygodniu będę ją miała w swoich łapkach i liczę na udaną lekturę :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zauważyłam recenzję :) Spodobała się :)

      Usuń
  7. Muszę się zabrać koniecznie za tę książkę i poprzednią. Bardzo mnie ciekawią! Myślę, że historia mnie zaciekawi z tego, co widzę. :)
    potegaksiazek.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń

Witaj wędrowcze!
Jeżeli dotarłeś aż tutaj, to nie pozostaje Ci nic innego jak umieścić komentarz, że tu byłeś.
Posiadasz bloga,stronę etc.? Nie musisz spamować! Odwiedzam każdego, więc nie przegapię i Ciebie! Zawsze się odwdzięczam!
Pozdrawiam serdecznie! :)