stycznia 28, 2018

"Okrutna pieśń" Victoria Schwab

Kate Harker i August Flynn są następcami przywódców podzielonego miasta – miasta, gdzie z przemocy zaczęły rodzić się prawdziwe potwory. Kate chciałaby dorównywać bezwzględnością ojcu, który pozwala potworom wałęsać się po ulicach, a ludziom każe płacić za ochronę. August chciałby być człowiekiem, mieć dobre serce i odgrywać większą rolę w obronie niewinnych przed potworami – niestety sam jest jednym z nich. Może ukraść duszę, wygrywając pieśń na swoich skrzypcach. Jednak Kate odkrywa jego tajemnicę…*

"Była córką swojego ojca. Zasługiwała na nazwisko Haker.
I zrobi wszystko, żeby to udowodnić."  
Nie po raz pierwszy jestem pod urokiem książki. Wiem jak to jest być na czytelniczym głodzie. Po przeczytaniu tej powieści ponownie się tak czuje. Przede wszystkim skusiłam się po lekturę ze względu na jej charyzmatyczny opis. Nie wiele osób ją czytało i tym samym polecało, ale ja sama czułam, że może być to godna lektura. Tak też się okazało! Od pierwszych stron nie potrafiłam oprzeć się fabule lektury. Książka od pierwszego rozdziału doskonale miesza w akcji, a tym samym dodaje czytelnikowi werwy do czytania.

W powieści mamy dwójkę bohaterów. Poznajemy Kate, córkę przywódcy jednego z miast, oraz Augusta, jej przeciwnika i wroga. Oboje z nich są spadkobiercami swojej ziemi. Każde z nich się rożni. Nie jest im dane żyć ze sobą w zgodzie, ponieważ August jest potworem, a Kate z kolei z nimi walczy oraz je zabija. Świat różni się od tego, który znamy. Kate żyje w rzeczywistości, gdzie obok ludzkiego życia żyją trzy rasy potworów : Sanajowie, Malchajowie oraz Corsaje.

Bohaterowie w powieści są wspaniali. Nie spodziewałam się takiego ciepła oraz prawdziwości w ich zachowaniu. Kate jest wybuchowa, pyskata ale przede wszystkim odważna. August jest ucieleśnieniem tajemniczości, skrytości i spokoju. Nie chce krzywdzić ludzi, ale jego natura nad nim zwycięża. Chłopak za wszelką cenę broni się przed mrokiem.
 Ta dwójka złączona obok siebie to świetne połączenie charakterów. Posiadają silną wolę przetrwania, która daje im wielką przewagę nad przeciwnikiem.
"Sunaj, Sunaj czarnooki, pieśń zanuci, porwie duszę."
Jeśli chodzi o fabułę, to całkowicie zachwyciło mnie jej brzmienie. Książka ma w sobie niezwykły klimat, któremu oddałam się całkowicie. Osobiście zostałam jej wielką fanką. Mam nadzieję, że kolejna część tej powieści już niedługo pojawi się na naszym rynku. Nie mogę się jej doczekać. Jestem zachwycona zarówno bohaterami, fabułą jak i językiem i stylem autorki. Gorąco wszystkim polecam.

Moja ocena:
10/10

Wytyczne książki:
Wydawca: Czwarta Strona
Autor: Victoria Schwab
Tytuł oryginalny: This Savage Song
Seria/tom: Świat Verity/ I
Data premiery: 17 stycznia 2018 r.
Ilość stron: 432
Kategoria: Urban fantasy, fantastyka
Cena detaliczna: 39,90 zł

Za egzemplarz dziękuję Wydawnictwu Czwarta Strona. Zastrzegam, że moja opinia jest całkowicie subiektywna.



*Opis wydawcy.

17 komentarzy:

  1. Jestem bardzo ciekawa tej książki. Spotkałam się z nią już na wielu blogach i nie mogę się doczekać, az ją przeczytam.

    OdpowiedzUsuń
  2. Tyle dobrych opinii już naczytałam się o tej książce, że musi i mi przypaść do gustu :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Właśnie zabrałam się za lekturę tego tytułu :D
    Pozdrawiam Zakładka do Przyszłości

    OdpowiedzUsuń
  4. Jestem ciekawa tego klimatu. Może się skuszę na tę książkę.

    OdpowiedzUsuń
  5. O kurcze, brzmi intrygująco!

    OdpowiedzUsuń
  6. Tez mam na polce i nie mam czasu po nia siegnac :-)

    OdpowiedzUsuń

Witaj wędrowcze!
Jeżeli dotarłeś aż tutaj, to nie pozostaje Ci nic innego jak umieścić komentarz, że tu byłeś.
Posiadasz bloga,stronę etc.? Nie musisz spamować! Odwiedzam każdego, więc nie przegapię i Ciebie! Zawsze się odwdzięczam!
Pozdrawiam serdecznie! :)