stycznia 11, 2018

"Kroniki Jaaru. Czarny amulet" Adam Faber

Poznaj kolejne przygody bohaterki, którą pokochali fani Harry’ego Pottera, Percy’ego Jacksona i Magisterium. Pottera, Percy’ego Jacksona i Magisterium.
Odkąd Kate poznała tajemniczy Jaar, jej życie uległo całkowitej zmianie. Nie jest już zwykłą nastolatką, a początkującą czarownicą.
Po raz pierwszy wybiera się na magiczne wakacje, gdzie poznaje inne młode wiedźmy. Szybko okazuje się jednak, że oprócz nowych przyjaciół zyska „magicznego prześladowcę”, który nawiedza jej sny. Wraz z ferem Fionem próbują odkryć, o kogo może chodzić. Podejrzenia mogą paść na każdego, z kim Kate miała do tej pory kontakt, a lista potencjalnych prześladowców się wydłuża.
Świat ludzi i Jaar nigdy jeszcze nie były sobie tak bliskie. Co przyniesie nowa era? Z czym będą się zmagać Strażnicy Żywiołów?

"-No cóż, stara magiczna zasada mówi, że czarownica sama powinna odszukać gałąź do stworzenia różdżki. "
Kroniki Jaaru to bardzo dobra seria. Jest odskocznią od wszystkich innych lektur. We wnętrzu tych powieści kryją się ciekawi bohaterowie oraz zwrotna akcja - pełna przygód i niebezpieczeństw. Lektura jako fantastyka spisuje się doskonale. Nie czułam przy niej zmęczenia ani zbędnej nudy. Wszystkie rozdziały opisane są w sposób krótki, posiadając przy tym pełną dozę informacji. Tym razem narracja widziana jest oczyma Katy oraz Jonathana. Tych dwoje choć się różnią, łączy wspólna przygoda. 

Co do bohaterów to mniej więcej odbieram ich tak. 
Kate zachowuje się jak typowa nastolatka. Jest krnąbrna, pyskata, oraz przede wszystkim myśli, że wie o wszystkim. Nie pokazuje swojej słabości ani nie prosi o pomoc z nauką magii. Wszystkie próby kierowanych dla niej rad, dziewczyna odbiera bardzo osobiście. Ogólnie jej charakter jest bardzo niedojrzały. 
Jeśli chodzi o Jonathana, to sytuacja jest nieco podobna. W jego świecie zachodzi wiele zmian, często bardzo tragicznych. Poznajemy tego chłopaka dużo lepiej. Autor naświetlił nam go jako bohatera bardzo skomplikowanego. 

Jeśli chodzi o tę dwójkę, to osobiście nie za bardzo odpowiadają mi ich charaktery. Aż nazbyt przypominają rozpieszczonych nastolatków. Pomimo jednak tych drobnych wad powieść przeczytałam szybko w przyjemny sposób. Myślę, że po ostatnią część przygód tych bohaterów sięgnę bardzo chętnie. Autor dobrze łączy powieść fantastyczną z światem teraźniejszym. Kartkowanie tych kilkusetnych stron było fantastyczną rozrywką.

Moja ocena:
6/10

Wytyczne książki:
Wydawca: Czwarta Strona
Autor: Adam Faber
Tytuł oryginalny:
Seri/tom: Kroniki Jaaru/II
Data premiery:
Ilość stron: 465
Kategoria: fantastyka
Cena detaliczna: 36,90 zł

24 komentarze:

  1. Czytałam już o tej serii. Być może kiedyś się na nią skuszę.

    OdpowiedzUsuń
  2. Okładki piękne, ale nie mój gatunek.

    OdpowiedzUsuń
  3. A więc jeśli będę miała ochotę na coś lekkiego i nie nastawię się na lekturę idealną, jest szansa, że mi się spodoba. Dawno nie sięgałam po książkę w takiej tematyce.

    OdpowiedzUsuń
  4. Pierwszy tom leży u mnie na półce, więc muszę się w końcu za niego zabrać :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Nie czytałam pierwszego tomu, ale racej nie będę miała okazji. To zupełnie nie moje klimaty, nie czytam tkaich powieści.
    pozdrawiam
    polecam-goodbook.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. Muszę przeczytać pierwszy tom ❤

    OdpowiedzUsuń
  7. Od samego początku nie mam ochoty na tę serię.

    OdpowiedzUsuń
  8. Ja jestem bardzo ciekawa tej serii i jak tylko skończę jakąś z tych, które kompletuje, zaopatrzę się we własne egzemplarze ;)

    Pozdrawiam ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. Nie czytałam jeszcze pierwszej części, jakoś na ten moment mi się nie spieszy ;)

    Pozdrawiam,
    ver-reads.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  10. Mnie zauroczyła okładka, ale treści również jestem ciekawa. Ty,czasem muszę przeczytać pierwszy tom :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Jeszcze nie miałam okazji przeczytać, ale wszystko przede mną. :)

    OdpowiedzUsuń

Witaj wędrowcze!
Jeżeli dotarłeś aż tutaj, to nie pozostaje Ci nic innego jak umieścić komentarz, że tu byłeś.
Posiadasz bloga,stronę etc.? Nie musisz spamować! Odwiedzam każdego, więc nie przegapię i Ciebie! Zawsze się odwdzięczam!
Pozdrawiam serdecznie! :)