marca 19, 2018

"Jej wysokość P." Joanne Macgregor


Siedemnastoletnia Peyton jest naprawdę wysoką nastolatką. Dziewczyna ma 180 cm wzrostu, co uniemożliwia jej skuteczne wtopienie się w tłum i sprawia, że jest ciągle obiektem docinek i kpin. Codzienne życie utrudnia też wielki rodzinny sekret, który pogrzebał jej szanse na normalne dorastanie.
Zdeterminowana, aby zmienić swoje życie, decyduje się na przyjęcie zakładu. Jeżeli pójdzie na trzy randki i bal maturalny z kimś wyższym od siebie, wygra 800$, dzięki którym wyrwie się ze swojego koszmaru. Problem jej dość spory, bo na liście kandydatów znajduje się tylko pięć nazwisk, a chłopak, który wpadł jej w oko, umawia się z dziewczyną dużo niższą od Peyton…

"Prawda była taka, że nie ufałam nikomu. Przez wszystkie te lata udało mi się doprowadzić do perfekcji umiejętność polegania na sobie."
Lekka, przyjemna oraz spontaniczna lektura! W sam raz na wolne popołudnie. Zaczęłam się w nią szybko zagłębiać. Bardzo się ucieszyłam gdy okazało się, że język autorki jest bardzo przystępny. Dodatkowym plusem jest prężna akcja, dobrzy bohaterowie oraz przemyślana fabuła. 

Jeśli chodzi o bohaterów, to mamy tutaj przede wszystkim tytułową wysokość P. czyli Peyton. Dziewczyna jest wyższa niż przeciętna amerykańska nastolatka. Bardzo ubolewa nad swoim wzrostem zwłaszcza, że nie potrafi znaleźć sobie odpowiedniego chłopaka. Wszyscy wokół niej, pragną dziewczyn niskich, figlarnych. Peyton dołuje się podwójnie ze względu na brak ubrań pasujących na jej figurę. Wszystko jest za małe. 
Dodatkowym problemem jest jej mama, która cierpi na chorobę zbieractwa. Dziewczyna ukrywa to przed każdą osobą. 

Pewnego dnia, nastolatka przyjmuje spontaniczny zakład. Ma pocałować nieznajomego chłopaka w ciągu 5 minut. Tym chłopakiem jest Jay. . 
Wkrótce po ich pierwszym spotkaniu ta dwójka spotyka się w szkole. Między nimi rodzi się uczucie, które zostaje wystawione na wiele prób. 
"Dzień dobry, Tygrysie Oczy. Świetnie się z Tobą bawiłem na lodzie. Do jutra. J.
- Powiem tylko, że gdyby te słowa były ziołami, to byłaby to paczula z gałązką kopru. "
Charaktery bohaterów są bardzo różne. Peyton jest żywiołowa oraz otwarta na nowe wyzwania. Jay, to dusza towarzystwa, który ma bardzo opiekuńczy charakter. Mamy również do czynienia z pobocznymi postaciami. Jedną z nich jest np. Chloe - przyjaciółka Peyton, która jest dla niej szczerym oparciem. 

Czytanie była dla mnie wielką przyjemnością. Ochoczo, po raz kolejny zabrałabym się za czytanie tej powieści. Jest to świetna młodzieżówka, dająca wiele pozytywnych emocji. Jak dla mnie, jest to strzał w dziesiątkę. Gorąco ją polecam. Jestem pewna, że spodoba się wszystkim młodszym jak i starszym czytelniczkom. 

Moja ocena:
8/10

Wytyczne książki:
Wydawca: Kobiece Young
Autor: Joanne Macgregor
Tytuł oryginalny: The Law of Tall Girls
Seria/tom: Young
Data premiery: 16 marca 2018 r.
Ilość stron: 440
Kategoria: dla młodzieży,
Cena detaliczna: 36,90 zł


Za egzemplarz dziękuję Wydawnictwu Kobiece Young. Zastrzegam, że moja opinia jest całkowicie subiektywna.



*Opis wydawcy.

22 komentarze:

  1. Widzę, że ta książka wywarła na Tobie równie pozytywne wrażenie, co na mnie :) nie spodziewałam się, że ta książka będzie aż tak dobra!

    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja również się tego nie spodziewałam ;)

      Usuń
  2. Ta książka interesuje mnie ze względu na poruszany w niej aspekt akceptacji samego siebie. Bycie "innym" niż wszyscy, rodzi bowiem problem z poczuciem własnej wartości.

    OdpowiedzUsuń
  3. Tematyka wydaje mi się trochę naciągana.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj nie jest taka. Naturalna w swój własny sposób ;)

      Usuń
  4. Mam już tę książkę. Będę ją niebawem czytać.

    OdpowiedzUsuń
  5. Mam ją w planie. Same dobre opinie spotykam :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Książka totalnie nie dla mnie. Obawiam się infantylnych dialogów, których niestety nie lubię.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jest bardzo sympatyczna :) Osobiście polecam :)

      Usuń
  7. Mam tak ogromną ochotę na tę książkę, że każda kolejna recenzja jeszcze bardziej mnie zachęca :) Mimo, że do młodzieży już nie należę, to czuję, że ta książka mi się spodoba :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też młodzieżą nie jestem, ale jest to bardzo fascynująca powieść, która mnie bardzo zainteresowała :)

      Usuń
  8. Ciekawa jest ta ksiązka, podoba mi się opis jej i recenzja, więc może kiedyś sięgnę po nią.

    http://recenzentka-doskonala.blogspot.com/2018/03/cae-miasto-o-tym-mowi-fannie-flagg.html

    OdpowiedzUsuń
  9. Bardzo polubiłam tę książkę!

    OdpowiedzUsuń
  10. W wolnej chwili, dla relaksu zdecydowanie chętnie przeczytam! :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję, że przypadnie Ci do gustu :)

      Usuń

Witaj wędrowcze!
Jeżeli dotarłeś aż tutaj, to nie pozostaje Ci nic innego jak umieścić komentarz, że tu byłeś.
Posiadasz bloga,stronę etc.? Nie musisz spamować! Odwiedzam każdego, więc nie przegapię i Ciebie! Zawsze się odwdzięczam!
Pozdrawiam serdecznie! :)