kwietnia 14, 2018

"Królik Franek" Marta Krzemińska

Seria czytanek dla starszych przedszkolaków, której głównym bohaterem jest królik.
Zwierzak, jak każdy mały zwierzak, chodzi do przedszkola, ma przyjaciół i masę różnych przygód. Książeczki skupiają się jednak na emocjach głównego bohatera, również tych trudniejszych – złości, smutku, strachu. Z wszystkimi mały królik musi się zmierzyć, ale jak zwykle wszystko zawsze się dobrze kończy. Z opisanymi emocjami zmierzą się również dzieci – na ostatnich stronach każdej książeczki znalazły się nawiązujące do treści pytania, konsultowane z psychologiem dziecięcym.
Bohaterowie: Królik Franek, rodzina królika – mama, tata, siostra, przyjaciele z przedszkola.*                


Jak ocenić bajki? To nie lada wyzwanie. Pomyślicie, że to nie jest trudność wielka, ale się pomylicie. Jak dla mnie, sama historia w nich opisana może wydawać się niefajna, mało pociągająca. Ale hola!, hola! - bajki pisane są głównie dla dzieci, nie dla nas dorosłych! To im mają się podobać, nie nam. Zabrałam się więc za czytanie tych lektur moim podopiecznym w pracy. 

Zaczęłam od lektury Królik Franek i tajemnica dobrej zabawy. Przede wszystkim dzieci poznały tytułowego królika, który opowiedział im swoją historię. Przy każdym kolejnym kartkowaniu stron, opowieść ta nabierała pełniejszych kształtów oraz bardziej ciekawiła moich słuchaczy. Ubarwieniem całej historii były wspaniałe rysunki, które dodatkowo stymulowały ich wyobraźnię. Kiedy byłam już w połowie bajeczki (należy podkreślić, że liczy ona sobie 30 stron), zauważyłam, że ta opowieść bardzo zaciekawiła wszystkie dzieciaki. Po przeczytaniu jej do końca, chcieli więcej. Dodatkowo, po przeczytaniu lektury, zapytałam się ich, co działo się u naszego królika Franka, na co dzieci ochoczo opowiadały mi całą historie. Na końcu książeczki mamy pytania, które chętnie im zadałam. M.in. Czy warto się złościć?, Jak to jest kiedy wygrywamy? itd. Dotyczyły tej historyjki. 

 Kolejną bajeczką z którą ich zapoznałam, był Królik Franek i problem krótkiego ogonka. Tutaj była podobna atmosfera. Dzieci chętnie wysłuchały tego, co spotkało naszego króliczka a później ochoczo streścili mi jego historię. Zauważyłam, że te lektury były dla nich czymś nowym i chętnie je później przeglądali. Na koniec tej opowieści ponownie mamy pytania, które możemy wykorzystać aby nakierować dzieci na właściwe zachowanie. Bardzo przydatna rzecz.

Co mnie urzeka w tych opowieściach? Przede wszystkim łatwy język, przystępny dla dzieci. Opowiastki są bardzo łatwe w odbiorze, nie nudzą słuchaczy. Pięknie prezentuje się oprawa graficzna, mająca cudowne rysunki. Duży plus za grube kartki, na których ukazana jest ta historia. Dzieci mogą je same kartkować, a my nie boimy się o ich rozerwanie. Podoba mi się również, że czcionka w tych książeczkach jest na tyle duża, że Ci starsi przedszkolaki, nie mają problemu aby samemu przeczytać opowiastki. 

Historyki te polecam z całego serca. Dodatkowym atutem jest to, że seria powstała w konsultacji z psycholog dziecięcą Martą Żysko-Pałubą. Mamy więc pewność, że lektura będzie iście pedagogiczna i pomocna dla małych pociech. 

Moja ocena:
Jestem całkowicie na tak!

Wytyczne książki:
Wydawca: Wilga
Autor: Marta Krzemińska
Seria/tom: Krolik Franek/ I i II
Data premiery: 14 marca 2018 r.
Ilość stron: ok. 32
Kategoria: dla dzieci, bajki
Cena detaliczna: 9,99 zł


Za egzemplarz dziękuję Wydawnictwu Wilga. Zastrzegam, że moja opinia jest całkowicie subiektywna.



*Opis wydawcy.

7 komentarzy:

  1. Sama również jestem psychologiem dziecięcym, więc chętnie zapoznam się z tymi książeczkami. 😊

    OdpowiedzUsuń
  2. Taka konsultacja to ciekawa sprawa.

    OdpowiedzUsuń
  3. O, właśnie u mnie także ukazała się opinia o tej serii. Jest świetna i nie mogę doczekać się kolejnych części - oby powstały. :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Brzmi dobrze :D. Na pewno mi się przyda na prezent.

    OdpowiedzUsuń
  5. W tej chwili nie mam komu polecić, ale zapowiadają się świetnie.

    OdpowiedzUsuń
  6. Chętnie zapoznam z tą książką swoje dzieci, kiedy już będę je miała ;)

    Pozdrawiam,
    Lady Spark
    ;kreatywna-alternatywa]

    OdpowiedzUsuń

Witaj wędrowcze!
Jeżeli dotarłeś aż tutaj, to nie pozostaje Ci nic innego jak umieścić komentarz, że tu byłeś.
Posiadasz bloga,stronę etc.? Nie musisz spamować! Odwiedzam każdego, więc nie przegapię i Ciebie! Zawsze się odwdzięczam!
Pozdrawiam serdecznie! :)