maja 23, 2017

"Chłopak z innej bajki" Kasie West

Caymen ma 17 lat i po szkole pracuje w należącym do jej mamy nieco dziwacznym sklepie z porcelanowymi lalkami i specjalizuje się w sarkastycznym podejściu do życia, szczególnie wobec bogaczy. Lata obserwacji zamożnych ludzi zza lady i życiowe doświadczenia mamy nauczyły ją, że nie można im ufać, a do tego są zblazowani, nieuprzejmi i przekonani, że cały świat powinien leżeć u ich stóp. Gdy do sklepu trafia Xander, wysoki, przystojny i na swój sposób uroczy, ale najwyraźniej obrzydliwie bogaty, od razu widać, że jest z totalnie innej bajki. Caymen co prawda znajduje z nim wspólny język, ale jest przekonana, że jego zainteresowanie nie potrwa długo. Gdy Xandrowi niemal udaje się ją do siebie przekonać, dziewczyna odkrywa, że pieniądze grają w ich związku o wiele większą rolę, niż sądziła. Na ich wspólnej drodze piętrzą się przeszkody... czy ostatecznie trafią razem do tej samej bajki?

"Pierwszą rzeczą, jakiej nauczyłam się o bogaczach, było to, że uważają zwykłych ludzi za zabawne urozmaicenie życia, ale nigdy, absolutnie nigdy, nie chcą mieć z nimi nic wspólnego. I mnie to pasuje. Bogacze to inny gatunek ludzi, który obserwuję jedynie z bezpiecznej odległości. Nie wchodzę z nimi w interakcje."
Nie ma to jak kolejna udana książka prosto spod pióra Kasie West! Wszystkie jej powieści czytam z wielką energią i zaangażowaniem. Autorka ma przyjemny styl oraz pogodę ducha, ciekawie lawiruje pomiędzy wątkami akcji, oraz dobrze dobiera charaktery swoim bohaterom powodując, że każdego z nich się uwielbia. Kasie West od pierwszych stron stwarza historię pełną tajemniczości oraz ironii losu. Autorka zazwyczaj zawsze stawia sobie cel, do którego doszczętnie dąży. Tym razem pisarka postawiła sobie za cel zestawienie dwóch światów - bogatego i biednego. Przyznam, że tematyka choć bardzo znana i oklepana, w tej książce nabrała nowego brzmienia. 

Bardzo podobało mi się zestawienie Caymen i Xandera, zwłaszcza gdy ich charaktery zaczęły ze sobą obcować. Ich cięte języki oraz niebanalny humor, doskonale umilają nam czytanie. Caymen podoba mi się również dzięki swojej pogodzie ducha, dystansie do samej siebie oraz do świata. Jest pogodna i szczera, a to akurat lubię u każdego bohatera. Xander jest chłopakiem miłym oraz nieco zadziornym. Nikt nie będzie miał problemów z polubieniem tej postaci. Z tymi bohaterami się szczerze zaprzyjaźniłam. Mocno im kibicowałam i miałam nadzieję na dobre zakończenie. Trudno było się z nimi rozstać. 

 Lekturę polecam każdemu fanowi książek Kasie West. Po raz kolejny autorka daje się kochać i uwielbiać. Jej bohaterowie trafiają do naszych serc tak samo jak i cała jej powieść. Bardzo dobrze czyta się tę lekturę, ani na chwilę nie zwalniając. Jest lekka i przyjemna, a do tego bardzo mało skomplikowana - dzięki czemu trafi do serca wielu osobom. Myślę, że lekturę śmiało można kupić zarówno jako prezent ale i jako zwykłą powieść dla siebie, dla relaksu. 

Moja ocena:
8/10

Wytyczne książki
Wydawca: Feeria Young
Autor: Kasie West
Tytuł oryginalny: The Distance Between Us
Seria/tom: -
Data premiery: 10 maja 2017 r.
Ilość stron: 352
Kategoria: dla młodzieży,
Cena detaliczna: 37,90 zł

Za egzemplarz dziękuję Wydawnictwu Feeria Young.

32 komentarze:

  1. W sumie to całkowicie się z Tobą zgadzam - również miło spędziłam czas podczas lektury tej powieści. Masz rację - bohaterów nie da się nie lubić, a ich poczucie humoru i liczne sarkastyczne uwagi sprawiły, że czytanie o ich przygodach było przyjemnością :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie jestem pewna czy się skuszę, bo poprzednie książki autorki mnie nie zachwyciły czymś szczególnym

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mnie poprzednie powieści bardzo zrelaksowały. Lubię jej powieści :)

      Usuń
  3. Lubię styl autorki, fajnie i przyjemnie się czyta, poza tym podobały mi się jej poprzednie dwie książki, więc z chęcią się skuszę.

    OdpowiedzUsuń
  4. Ta książka zbiera dobre recenzje :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Nie czytałam jeszcze żadnej książki autorki, ale mam ochotę spróbować :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Nie znam twórczości autorki, jednak tą pozycję bardzo chcę przeczytać! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. jest to bardzo ciekawa powieść, którą polecam :)

      Usuń
  7. Kocham Kasie West :) muszę przeczytać!

    OdpowiedzUsuń
  8. Nie miałam okazji czytać tej autorki, ale bardzo chcę!

    OdpowiedzUsuń
  9. Pozostaje mi zatem czym prędzej poznać wreszcie twórczość autorki :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Uwielbiam lekkość z jaką Kasie West przekazuje historie. Każda jej książka zrobiła na mnie pozytywne wrażenie i przydałoby się więcej ;)
    Pozdrawiam!
    houseofreaders.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  11. Nie znam jeszcze twórczości tej autorki, ale wypadałoby nadrobić zaległości. :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Myślę, że na wakacje nadaje się idealnie :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Chciałabym przeczytać tej autorki jakąś książkę, ale nigdy nie mam czasu. I nigdy mi nie po drodze do kupienia.
    Świetny blog, zostaje na dłużej <3
    Zapraszam również do siebie dzisiaj wywiad: https://gosiaandbook.blogspot.com/
    Małgosia :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za odwiedziny :) Polecam Ci Kasie West bardzo serdecznie ;)

      Usuń
  14. Ja również robie już któreś podejście do książek tej autorki, ale muszę się wreszcie ogarnąć i nadrobić zaległości.

    OdpowiedzUsuń
  15. Ja jeszcze nie czytałam żadnej książki autorki, ale pewnie z czasem do nich sięgnę ;)

    Pozdrawiam ;)

    OdpowiedzUsuń
  16. Mam w planach inne książki autorki, ale czy je przeczytam... Nie mam pojęcia. ;/

    OdpowiedzUsuń

Witaj wędrowcze!
Jeżeli dotarłeś aż tutaj, to nie pozostaje Ci nic innego jak umieścić komentarz, że tu byłeś.
Posiadasz bloga,stronę etc.? Nie musisz spamować! Odwiedzam każdego, więc nie przegapię i Ciebie! Zawsze się odwdzięczam!
Pozdrawiam serdecznie! :)