lutego 20, 2018

"Piękne samobójczynie" Lynn Weingarten

Kiedyś June i Delia były najlepszymi przyjaciółkami. To był ten rodzaj przyjaźni, który jest ważniejszy od rodziny czy związków z chłopakami. To było jak miłość, tylko bardziej.Rok temu wszystko się zmieniło. Delia, June i jej chłopak Ryan spędzali razem wieczór, dobrze się bawiąc, gdy sytuacja wymknęła się spod kontroli.Następnego dnia rano nic już nie było takie samo.Teraz Delia jest martwa. Czy na pewno sama odebrała sobie życie? June desperacko chce dotrzeć do prawdy – czuje, że jest to winna dawnej przyjaciółce. Mroczny thriller pełen zwrotów akcji, które odbiorą ci dech aż do ostatniej strony. *

"To, co wygląda na niezniszczalne, jest tak naprawdę wykonane z najcieńszego szkła."
Nie wiem do końca co mam sądzić o tej powieści. Z jednej strony czytało mi się ją bardzo szybko, z dużym zainteresowaniem. Z drugiej zaś strony, mam do niej nieco mieszane uczucia. Pomimo jedna tego myślę, że to dobrze że tak ją odbieram. Coś w niej jest takiego, co mnie do siebie przekonuje. Być może jest to niebanalny pomysł na fabułę, lub też realność postaci?

Przede wszystkim nie da się zapomnieć o bohaterkach powieści. Główną postacią jest June. Dziewczyna jest nastolatką, która ma cudownego chłopaka, dobrze jej idzie nauka, ale pomimo wszystko jej świat jest nieudany. Kilka dni temu jej była przyjaciółka popełniła samobójstwo. Pomimo tego, że June nie odzywała się do dziewczyny przez rok, bardzo cierpi po stracie Delii. Wkrótce, June zaczyna swoje własne śledztwo, które ma jej dać odpowiedź, czy aby na pewno Delia sama się zabiła?
 June jest bohaterką którą się lubi. Czytanie o jej życiu było interesującym czasem. Podoba mi się, że pomimo wszystko dziewczyna stawia sobie cele i je realizuje. Nie poddaje się i pomimo wszystko dąży do poznania prawdy. Jest odważna pomimo swego młodego wieku. Jak dla mnie, jej negatywem jest jej błędne zafascynowanie Delią.

No właśnie, Delia. Druga bohaterka a zarazem moja zmora w powieści. Ughh.. jak ja jej nie znoszę. Delia ma w sobie wszystkie cechy, których nie akceptuje u dziewczyn. Jest arogancka, kłamie, miesza i przede wszystkim jest nieobliczalna. Robi złe rzeczy, wcale ich nie analizując. Dla niej liczy się tylko jej własne szczęście. To taka hipokrytka! Na dodatek oczywiście, akcja toczy się w okół niej. W sumie wszystko jest skupione w okół tej rozpieszczonej dziewuchy. Na prawdę przez całą powieść nie potrafiłam jej polubić. Dodatkowo napędzały mnie rozdziały w których czytamy jej myśli oraz wyraźnie mamy wykreowane jej emocje. Te rozdziały były dla mnie trudne do czytania...
"Ta dziewczyna zmieni wszystko, i Delia nigdy, przenigdy nie pozwoli jej odejść."
 Osobiście uważam, że stanowczo wiele osób nie polubi Delii. Powody znajdziecie powyżej. Mimo jednak tego książkę przeczytałam z wielkim zaintrygowaniem. O postępkach bohaterów mam mieszane uczucia, lecz mimo wszystko nie należy dziwić się ich wyborom.

Powieść mogę polecić również za niepowtarzalny styl autorki. Dużo miesza w akcji, ale lecz jest to uważane przeze mnie za duży plus. Myślę, że jeszcze nie miałam do czynienia z taką lekturą. Uważam, że śmiało możecie się jej przyjrzeć bliżej. Jest to lekki kryminał psychologiczny, który naprawdę wiele miesza w uczuciach czytelnika.


Moja ocena:
7/10


Wytyczne książki:
Wydawca: Feeria Young
Autor: Lynn Weingarten
Tytuł oryginalny: Suicide Notes from Beautiful Girls
Seria/tom: -
Data premiery: 15 lutego 2018 r.
Ilość stron: 320
Kategoria: dla młodzieży,
Cena detaliczna: 37,90 zł


Za egzemplarz dziękuję Wydawnictwu Feeria Young. Zastrzegam, że moja opinia jest całkowicie subiektywna.



*Opis wydawcy.

15 komentarzy:

  1. Widzę, że ta książka wywołała ambiwalentne uczucia. Nie mam jej na razie w planach.

    OdpowiedzUsuń
  2. Być może kiedyś się skuszę, ale nie jestem tego pewna.

    OdpowiedzUsuń
  3. Jakoś bardzo mnie teraz ta książka nie kusi, ale może za jakiś czas po nią sięgnę. ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Słyszałam o tej książce, ale nie kusi mnie nic a nic. :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Okładka i tytuł przyciągają uwagę. Jednak wolę innego typu kryminały :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Jakoś szczególnie mnie nie ciągnie do tej książki.

    OdpowiedzUsuń
  7. Zainteresowała mnie ta książka, kiedy zobaczyłam ją w zapowiedziach, jednak co raz mniej mam na nią ochotę. Nie lubię bohaterek skupionych na sobie. Dlatego jeszcze się zastanowię czy dać jej szansę.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rozumiem. Mimo wszystko być może CI się spodoba :)

      Usuń

Witaj wędrowcze!
Jeżeli dotarłeś aż tutaj, to nie pozostaje Ci nic innego jak umieścić komentarz, że tu byłeś.
Posiadasz bloga,stronę etc.? Nie musisz spamować! Odwiedzam każdego, więc nie przegapię i Ciebie! Zawsze się odwdzięczam!
Pozdrawiam serdecznie! :)