maja 01, 2014

"W jednej walizce. Polska arystokracja na emigracji w Kanadzie." Beata Gołembiowska


 Historia. Jest to czas, który dotyczy każdej rodziny, rodu, potomków czy nawet obcych sobie osób.Jedyną wspólną prawdą jest fakt, że historia połącza całkowicie ludzi, dając świadectwo potomnym. Lecz co się stanie, gdy pamięć o rodach, znamienitych dworkach a przede wszystkim o samym pochodzeniu, zostanie zapomniana? Autorka książki docieka prawdy, która odmieniła życia tak wielu ludzi. Dochodzi nawet do tego, że Ci, którzy spotkali się z autorką, powierzają jej nie tylko zapomniane przez wszystkich zdjęcia, sekrety emigracji lecz nawet smutki.




Jako pasjonatka historią, z wielką przyjemnością zapoznałam się z książką Pani Beaty, która dotyczy osób wywodzących się z znamienitych rodów. Co mnie to dało? Czym zauroczyło?

 Książka jest piękną przeprawą w głąb historii, która otwiera się dla czytelnika wraz z opowieściami osób, które żyją wiele lat poza swoim krajem, jakim jest Polska. Osoby te opuściły swoją ojczyznę z różnych przyczyn. Okazuje się, że większość znamienitych rodów w Polsce, została pozbawiona własnych ziem, posiadłości, bogactw, za sprawą wojny. Kusząca perspektywa by po wielu latach wrócić do kraju jest wciąż żywa, aczkolwiek pozostaje pytanie, do czego? Wszelkie bowiem dwory, domy czy kamienice, już od dawna są w gruzach, lub nie są całkowicie zdolne do użytku ludzkiego.

 "W jednej walizce" przeglądałam, i czytałam z wielką ochotą. Ciekawe pytania kierowane do osób rozmawiających z autorką, które są potomkami znamienitych osób, są bardzo wnikliwymi i poważnymi. Dodatkową atrakcją, która umila czas, jak i również powoduje, że czytelnik lepiej poznaje daną rodzinę, są znakomite zdjęcia przedstawiające dworki należące do rodziny, jak i również portrety nieżyjących już przodków. Fantastycznym dodatkiem do książki jest również płyta z filmem dokumentalnym pt."Raj utracony raj odzyskany".Co prawda filmu nie miałam jeszcze okazji oglądać, aczkolwiek w wolnej chwili chętnie to zmienię.

 Miało być krótko, a więc kończąc pragnę jedynie dodać, że książka mnie zaskoczyła. Czemu? Polecam obejrzeć video-recenzję, gdyż tam prezentuję album dokładniej, jak i również mówię, czym mnie właśnie takim zaskoczyła.
 Komu polecam? Polecam każdej osobie, która lubi historię, interesuje się rodami naszych polskich arystokratów, jak i tym, którzy na własne oczy pragną zobaczyć hrabiankę/ hrabię z krwi i kości, widniejących na zdjęciach. 

 Tym razem ocenię książkę w skali innej. Albowiem książkę tę, traktuję nie jako powieść, lecz wspomniany przez mnie album.

W skali 1-10, album dostaje ode mnie 9+!!

Wytyczne książki:
Wydawca: Poligraf
Autor: Beata Gołembiowska
Data wydania: grudzień 2011 r. (data przybliżona)
Liczba stron: 260
Format: 240x280.
Oprawa: twarda
ISBN: 978-83-62752-53-9
Cena detaliczna: 99,00 zł

 Za egzemplarz książki dziękuje akcji Polacy nie gęsi i swoich autorów mają.

15 komentarzy:

  1. Brzmi wspaniale. Może kiedyś uda mi się zdobyć tę ksiażkę!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Książka jest bardzo ciekawą tematycznie historią. Polecam :)

      Usuń
  2. Super książka, ale jej cena nieco straszna... !

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. owszem, cena jest wysoka, aczkolwiek książka wydana jest w bardzo dobry sposób, więc myślę, że to dlatego. Należy pamiętać, że to cena detaliczna. teraz można kupić książkę za nieco niższą opłatę :)

      Usuń
  3. Brzmi zachęcająco, nawet dla mnie. Bardzo rzadko sięgam po albumy, a to chyba błąd :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja lubię bardzo albumy :)) To coś innego, wartego zawsze uwagi :))

      Usuń
  4. Ciekawy temat do opracowania albumu, trzeba przyznać, że autorka postawiła sobie trudne zadanie :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I to jak! Mnie to się bardzo spodobało.! Coś niezwykłego :))

      Usuń
  5. Ooooo! Naprawdę ciekawy album ;) Dopiero teraz dochodzę do wniosku, że może powinnam zwracać większą uwagę na tego typu publikacje.;)
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mnie również bardzo sobą zaciekawił. :)
      pozdrawiam również :))

      Usuń
  6. Niestety, to nie książka dla mnie. Choć lubię historię, jednak się nie skuszę.

    OdpowiedzUsuń
  7. znajoma polecała mi tę książkę, ale jakoś nie wiem .... czuję, że ona jest nie dla mnie :(. Ale fajnie, że ci się podobała.

    OdpowiedzUsuń
  8. Album prezentuje się pięknie i bardzo ciekawie. Byłby wspaniałą ozdobą mojej kolekcji:)

    OdpowiedzUsuń
  9. Mnie oczarowałaś, ja biorę w ciemno :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Niestety zupełnie nie moja tematyka, ale całość prezentuje się zachwycająco :)

    OdpowiedzUsuń

Witaj wędrowcze!
Jeżeli dotarłeś aż tutaj, to nie pozostaje Ci nic innego jak umieścić komentarz, że tu byłeś.
Posiadasz bloga,stronę etc.? Nie musisz spamować! Odwiedzam każdego, więc nie przegapię i Ciebie! Zawsze się odwdzięczam!
Pozdrawiam serdecznie! :)