Book TAG

Dziś przychodzę z niecodziennym tagiem książkowym. „Throne of Glass Book Tag” jest tagiem odpowiadającym książce "Szklany tron" Sarah J. Mass. Zorganizowała go Niedopisana recenzja, której wpis możecie zobaczyć tutaj : (^.^)

Ja, przyjmując wyzwanie od naszej blogowej koleżanki, postarałam się w miarę szybko odpowiedzieć na postawione przez nią pytania. Dopowiem jednak, że książki Sarah J. Mass nie miałam jeszcze przyjemności poznać. Jeśli więc źle zrozumiałam pytania, wybaczcie J.



1. Celaena Sardothien: bohater, który mimo złej reputacji, okazuje się dobry.

Hmmm… od razu nasuwa mi się na myśl Severus Snape z Harrego Pottera. Dlaczego? Nie do końca sądzę, że ma on złą reputację, aczkolwiek jego postać jest utożsamiana bardzo negatywnie i od początku niemal wskazuje, że jest on kimś złym. Uczniowie się go boją, nauczyciele szanują a czytelnicy, raczej nie lubią. Jak się jednak okazuje, Severus ma wielką rolę do odegrania w serii i bądź co bądź okazuje się dobry.

2. Dorian Havilliard: postać, która potrafi rozkochać w sobie każdego.


Nie wiem jak jest w książce, aczkolwiek skupię się teraz na serialu. Swego czasu miałam do czynienia z serią „Pamiętniki wampirów” zarówno na ekranie jak i książkowo. Na książkach poległam całkowicie. Przeczytałam jedynie pierwszy tom. Serial kontynuowałam do 5 sezonu. Tam właśnie jest Damon, brat Stefana, który od razu skojarzył mi się z tym pytaniem. Jeśli chodzi o serialowego bohatera, to myślę, że każda kobieta go kocha. Jest on kwintesencją w tym serialu. Co prawda w późniejszym etapie się nieco zepsuł, ale mimo wszystko wszyscy go kochają.

3. Nehemia Ytger: bohater, który dla dobra innych jest w stanie wiele poświęcić.


Tutaj nie potrafię oprzeć się i nie zgodzić z Niedopisaną Recenzją. Kestrel z cyklu „Niezwyciężona” autorstwa Marie Rutkowski, jest bohaterką, która wiele poświęca dla dobra ogółu. Zarówno swoją miłość jak i szacunek i oddanie ojcu. Dziewczyna nie jest ani trochę egoistyczna a wręcz przeciwnie. Stara się do końca patrzeć i czynić wszystko dla dobra ogółu. To postać, która oddaje największe oddanie społeczeństwu.

4. Chaol Westfall: najbardziej lojalna postać w literaturze.


Tutaj muszę powiedzieć, że kojarzą mi się dwie postacie. Jedną z nich jest Kim Schein z serii o Mii i Adamie tzn. „Zostań jeśli kochasz” Gayle Forman. Dziewczyna jest najbliższą przyjaciółką Mii i bardzo lojalną wobec niej osobą. Widać to doskonale w II częście „Wróć, jeśli pamiętasz.”

Drugą osobą jest Lilac z książki „W ramionach gwiazd”. Dziewczyna pomimo wszystkiego sprzeciwia się swojemu ojcu i stawia na pierwszym miejscu miłość do zwykłego żołnierza, Trevora. Choć dzielą ich różnice na tle społecznym, to mimo to dziewczyna chce z nim być i nie opuszcza go do samego końca!


5. Sam Cortland: pierwszy fikcyjny bohater, którego pokochałam.


To było tak dawno temu, że nie kojarzę xD Wiem, że podkochiwałam się w kilkunastu bohaterach. Szukałam w nich ideałów i ciągle o nich rozmyślałam. Na pewno był to Patch z serii Upadli Lauren Kate. Nie pamiętam do końca za co go lubiłam, samą serię czytałam tak dawno, że nawet nie pamiętam co w niej się zadziało. (Czas ją sobie przypomnieć :D) Kochałam się w co drugim bohaterze fikcyjnym o którym czytałam xD Teraz w sumie jest podobnie :P

6. Arobynn Hamel: postać o niejasnych intencjach

Postacią o bardzo niejasnych jak dla mnie intencjach okazuje się Cellia w serii Fixed, Laurelin Paige. Gorący erotyk posiada w sobie wiele tajemnic, a jedna z nich jest ta bohaterka. Nie do końca ufam jej zamiarom i czynom. Jest bardzo tajemniczą osobą, co do której nie mam wątpliwość- lubi mieszać.

7. Król Havillard, Władca Aderlanu: najpodlejszy czarny charakter.

Czarnych bohaterów w książkach jest bardzo wielu. Jednym z najpodlejszych z nich jest na pewno prezydent Snow z cyklu Igrzyska śmierci. Jego postępowanie jest podłe i tak bardzo niezrozumiałe dla mnie. Nienawidzę go od początku, aż do samego końca.


                                          ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬

Ufff, chyba poradziłam sobie z odpowiedziami, prawda? ;) Nie obędzie się bez nominacji :) 
 Chciałabym zaprosić do zabawy przynajmniej pięć osób, które mam nadzieję, że podejmą się wyzwania :)



Zapraszam także wszystkich tych, którzy widzą ten post :D 
Do dzieła! Jeśli nie podejmiecie zadania, ta Pani obok się wkurzy xD
P.S: Jeżeli odpowiecie na ten Tag, proszę zostawcie komentarz, na pewno zajrzę :)




Komentarze

  1. Bardzo dziękuję za nominację. Postaram się odpowiedzieć w pierwszej wolnej chwili :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Też mam nominację do tego TAGu, jednak jeszcze go nie stworzyłam, ale zrobię to na dniach, i zapewne pojawi się pod koniec maja albo na początku czerwca. :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Hm-hm!
    Dziękuję za nominację, nie spodziewałam się, ale jak najbardziej wezmę udział, bo to w końcu SZKLANY TRON TAG :D
    (Proszę nie straszyć mnie Celaeną, bo jesteśmy jak na razie w optymalnych relacjach ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Haha no nie wiem na jak długo xD

      Usuń
    2. Pasujesz mi do tego Tagu więc dlatego dostałaś nominowana do niego :P

      Usuń
  4. Uwielbiam Szklany tron, więc tag bardzo mi się podoba. Również przy pierwszym pytaniu od razu do głowy przyszedł mi Snape. :)
    Pozdrawiam,
    Geek of books&tvseries&films

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj rzuca sie on od razu na myśl ;)

      Usuń
  5. Genialny Tag, z chęcią zrobię u siebie na blogu :) No i wszystkie postaci idealnie dobrane, z wieloma Twoimi wyborami się zgadzam, ale mam nadzieję wymyślić coś oryginalnego u siebie. A Tobie za to rozkazuję przeczytać "Szklany Tron"! <3 Jedna z książek mojego życia, uwielbiam Sardothien :D

    Pozdrawiam,
    http://faaantasyworld.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No właśnie już teraz muszę to uczynić :)

      Usuń
  6. Bardzo fajny tag, może kiedyś go u siebie zrobię ;)

    Pozdrawiam ^^
    ksiazki-bez-tajemnic.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę :) Miłej zabawy jak tak :)

      Usuń
  7. Chyba takiego jeszcze tagu nie czytałam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że zaskoczyłam :D

      Usuń
  8. Ciekawy Tag.Uwielbiam Severusa Snape'a! :)
    Pozdrawiam cieplutko!
    http://olalive-blog.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  9. A gdzie Rowan, ja się pytam? ;D Świetny Tag :P
    Pozdrawiam serdecznie ;*
    http://ravenstarkbooks.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  10. To zabawne, bo na co najmniej 4 tagi odpowiedziałabym tak samo, jak Ty :D
    Ale przy dwójce mój wybór padłby na Garetta z "Układu" :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Ciekawy tag, może i ja go zrobię. ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Super! Polecam Ci go serdecznie :)

      Usuń
  12. Postać Severusa była dla mnie jednym z większych zaskoczeń w czytelniczej karierze;)

    OdpowiedzUsuń
  13. Uwielbiam Severusa!
    A aktualnie jestem po Obsesji i również bardzo zastanawia mnie Celia!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mnie ona od początku intryguje ;D

      Usuń
  14. Oooo pierwszy raz spotykam się z tym TAGiem - muszę przyznać, że bardzo ciekawy :)
    Uwielbiam Kestrel z "Pojedynku" - Arina zresztą też :D
    Pozdrawiam serdecznie.
    houseofreaders.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  15. Zgadzam się, Snow zasługuje na miano jednego z najokrutniejszych czarnych charakterów ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :D No właśnie też od razu o nim pomyślałam ;)

      Usuń
  16. TAGu nie wykonam, bo i tak nie mam już kiedy wstawiać nominacji rzeczywistych, choć bardzo mi się podoba. Nie, dobrze zinterpretowałaś kategorię księcia xD co do Chaola.... on jest cudowny <3 nie dziwię się czemu przypisano do niego taką kategorię <3 ale większości wymienionych przez ciebie książek niestety nie znam :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że mi się udało xD

      Usuń
  17. Książki nie czytałam chociaż przeczytałam wiele pozytywnych opinii i recenzji na jej temat. Z jednym na pewno mogę się zgodzić- umieszczenie profesora Snape'a jako czarnego charakteru to dobry wybór.
    Pozdrawiam serdecznie- strefawyobrazni.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Super, że podzielasz moje zdanie :)

      Usuń
  18. Wielkie dzięki za zrobienie Tagu, bardzo ciekawe odpowiedzi :D Może to dziwne ale Snape zupełnie nie przyszedł mi do głowy! Dopiero czytając twoje pomysły zrozumiałam, że to takie oczywiste i genialne jednocześnie :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. hahaaa dzięki :D!!! Mnie od razu się spodobał do tej kategorii ! :D

      Usuń
  19. Nie czytałam "Szklanego tronu" więc tak nie za bardzo się orientuję w TAGu :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja nie czytałam aczkolwiek i tak miło analizowało mi sie pytania :d

      Usuń
  20. Nie czytałam książki "Szklany tron" ale to nie przeszkodziło mi w czytaniu Twoich odpowiedzi ^^ A to ciekaw jak można zbudować taki tag na podstawie jednej książki ;>

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Witaj wędrowcze!
Jeżeli dotarłeś aż tutaj, to nie pozostaje Ci nic innego jak umieścić komentarz, że tu byłeś.
Posiadasz bloga,stronę etc.? Nie musisz spamować! Odwiedzam każdego, więc nie przegapię i Ciebie! Zawsze się odwdzięczam!
Pozdrawiam serdecznie! :)