grudnia 13, 2017

"Przebudzenie Olivii" Elizabeth O'Roark

Will Langstrom jest trenerem żeńskiej grupy biegaczek. Mężczyzna musiał porzucić marzenia o zawodowej wspinaczce górskiej i zająć się podupadającą farmą po zmarłym ojcu. Zdecydowanie nie potrzebuje takich kłopotów jak romanse – tym bardziej z uczennicami.
Olivia Finnegan to twarda i zbuntowana, młoda dziewczyna, dla której stypendium sportowe na Uniwersytecie w Colorado jest ogromną życiową szansą. Skrywa jednak tajemnicę, która jeżeli wyjdzie na jaw, może ją zniszczyć. Kilka razy mówiła o swoim problemie innym, ale oni nie chcieli jej słuchać, dlatego teraz nie mówi o tym nikomu. Czasami tak jest lepiej.
Will na początku traktuje dziewczynę z rezerwą lecz po jakimś czasie zmienia swój stosunek do niej. Postanawia jej pomóc – chce przebudzić Olivię. Nie bierze pod uwagę jednego – pożądania, które nie daje mu spokoju. Wtedy sprawy się komplikują…*

"Patrzę prosto przed siebie, udając, że nie słyszę poszeptywania dziewcząt dookoła i nie dostrzegam ich ukradkowych, pełnych niechęci spojrzeń. Wszystkie wiedzą, kim jestem. I nie bardzo cieszy je mój widok."
Macie tak czasami, że gdy czytacie książkę to wszystkie emocje oraz myśli od razu chcecie opisać albo chociaż zapamiętać? Przy tej powieści tak właśnie było ze mną. Już od samego początku pragnęłam pisać recenzję o tej lekturze. Czekałam i wymieniałam najważniejsze jej cechy i pozytywy. Jest ich naprawdę dużo. Teraz kiedy siadam do recenzji, aż trudno jest mi wybrać najpiękniejsze elementy z całej historii. 

Poruszająca, oszołamiająca, zaskakująca. Te trzy słowa idealnie opisują powieść Przebudzenie Olivii. Choć na początku nie wiedziałam do końca czego spodziewać się po tej lekturze, to pomimo wszystko chciałam dać jej szanse. Bardzo wkręciłam się w fabułę powieści już od pierwszych rozdziałów. Przyznam się, że nie potrafiłam oprzeć się pokusie i zostawić tę powieść niedoczytaną. Dla niej warto było pójść niewyspaną do pracy.  

Zerwana noc to nic dla takiej lektury! To doskonała odskocznia od wszystkich problemów, zmartwień oraz przede wszystkim idealna rozrywka po trudnym dniu. Oczywistym jest, że od książki nie w sposób jest się oderwać. Ja miałam z tym duży problem. Po jej skończeniu, raz jeszcze powracałam do ulubionych fragmentów. Przeżywałam wszystko to, co bohaterowie. Nawet przez chwile nie potrafiłam przewidzieć jak zakończy się powieść. 

Lektura ma bardzo przystępny styl oraz język. Idealnie wkomponowuje się w całość akcji. Bohaterowie są naturalni, spontaniczni i szczerzy. Will należy do ligi facetów, którzy są bardzo opiekuńczy w stosunku do innych. Podobnie jest jeśli chodzi o Olivię. Kiedy tylko ją poznaje, na początku jej nie lubi. 
Dziewczyna na samym starce jest bardzo tajemnicza, na pozór agresywna i przede wszystkim oschła. Te dwoje charakterów spotyka się w naturalnym środowisku a to doprowadza do prawdziwego wybuchu emocji. 
"Nie zdziwiło mnie, że miałam w nocy koszmar, a potem obudziłam się gdzieś z dala od domu. Od dziecka mi się to zdarza, najczęściej pod wpływem stresu, ale czasem także bez konkretnego powodu."
 Nie wiedziałam, że powieść ma w sobie tak mocną fabułę. Tajemnica przeszłości Olivii jest tragiczna i smutna. Poroniłam kilka łez, a to rzadko mi się zdarza. Lektura nie jest zwykłym romansem. Tutaj należy doszukiwać się przede wszystkim delikatnego thrillera z nutką obyczajówki. Mamy do czynienia z morderstwem, i z chorobą pourazową. Takie zacieśnienie całej historii wywołuje w czytelniku skrajne emocje. 
Autorka doskonale ujmuje swoją zadziwiającą delikatnością, humorem ale i drapieżnością słowa dopasowaną do okoliczności. 

Lektura trafia na listę moich ulubionych. Daję jej najwyższą ocenę za ten niezwykły klimat, który utrzymywał się do samego końca. Jestem przekonana, że nie raz wrócę do tej historii. Ta dwójka bohaterów jeszcze długo będzie mi siedzieć w głowie. Oszołomienie długo mi nie minie. 
Bardzo polecam książkę. Utrzymuję zdanie, że serce każdego czytelnika zostanie przez nią skradzione. 


Moja ocena:
10/10

Wytyczne książki:
Wydawca: Kobiece
Autor: Elizabeth O'Roark
Tytuł oryginalny: Waking Olivia
Seria/tom: -
Data premiery: 21 października 2017 r.
Ilość stron: 430
Kategoria: romans, thriller (lekki)
Cena detaliczna: 36,90 zł

Za egzemplarz dziękuję Wydawnictwu Akurat. Zastrzegam, że moja opinia jest całkowicie subiektywna.


*Opis wydawcy.

14 komentarzy:

  1. Mam tę książkę na swojej liście, jeszcze bardziej mnie nią zainteresowałaś. ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ciekawe, czy i mnie ten klimat, o którym piszesz, by uwiódł.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę, że tak. Lektura jest wspaniała ♥

      Usuń
  3. Bardzo kusi mnie ta książka. Mam ją w planach :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo zachęcająco brzmi. Wkrótce planuję ją przeczytać.:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo chcę przeczytać. Coś mi się wydaje, że zapewni mi przyjemne godziny czytania. Ostatnio podoba mi się ten gatunek książek.
    Ciekawa recenzja!
    Pozdrawiam,
    Alicja
    polecam-goodbook.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Uważam, że powieść warta jest tego, aby do niej zajrzeć :)

      Usuń
  6. Mnie z kolei nie kusi mnie ta książka, także odpuszczę ją sobie.

    OdpowiedzUsuń
  7. Książka bardzo mi się nie podobała. Żałosne były dla mnie rozdziały z perspektywy Willa, kiedy to najpierw krzywdził Olivię, a potem każdy początek rozdziału zaczynał się od jego marudzenia, że jaki on to był głupi, bla, bla, bla. Mega mnie to denerwowało niestety. Książka nie dla mnie.

    potegaksiazek.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mnie to bardzo pociągało! :-) widziałam jego przemiane. Bardzo to lubię w powieści :-)

      Usuń

Witaj wędrowcze!
Jeżeli dotarłeś aż tutaj, to nie pozostaje Ci nic innego jak umieścić komentarz, że tu byłeś.
Posiadasz bloga,stronę etc.? Nie musisz spamować! Odwiedzam każdego, więc nie przegapię i Ciebie! Zawsze się odwdzięczam!
Pozdrawiam serdecznie! :)