stycznia 28, 2014

"Wszystko dla Ciebie" Joanna Sykat(Zakrzewska)



 Czasami w życiu dochodzi do takich sytuacji, że życie przestaje mieć sens. Niegdyś cel do jakiego się dążyło, założenie rodziny, piękny dom, dobrze płatna praca przestaje istnieć. Za tym mogą stać różne przeciwności losu o których myślę,że nie trzeba wspominać. Najboleśniejszym jednak przeżyciem jest fakt, że osoba którą się kochało niegdyś nad życie, odwraca się od Ciebie z byle powodu. Spytacie się mnie "-skąd to niby wiesz?", a ja Wam odpowiem, że nie trzeba tego przeżyć, lecz znać po prostu życie. Nawet najlepsze pary czasem gubią się wśród wspólnego życia a małżeństwa rozpadają. Z takimi przeciwnościami zmierzyła się bohaterka w książce "Wszystko dla Ciebie" .


opis:
Każdy z nas ma takie chwile, kiedy sufit wali się na głowę, a podłoga usuwa spod nóg.
Ale czy warto odtwarzać dach, skoro przez dziurę w nim widać niebo?

W życiu Agaty wszystkiego zawsze było "po jeden": jedna ciotka, jedna przyjaciółka, jedno auto... Pewnego dnia zupełnie przypadkiem odkrywa, że dla swojego męża nie jest chyba jedyną kobietą. Tajemnicza KatJa staje się kroplą, która przelewa czarę. Z dnia na dzień Kuba oznajmia, że odchodzi, zostawiając Agacie dom, samochód, ciężarną kotkę i poczucie rozpaczy. A tu jeszcze dodatkowo kończy jej się umowa o pracę... Kobieta musi przemeblować swoje życie i na nowo nauczyć się radzić sobie z codziennością.
Wkrótce okazuje się, że Kuba nie zostawił jej zupełnie samej. Agata będzie musiała podjąć decyzję, czy wyjawić mu, że zostanie ojcem.
Tylko czy sama będzie potrafiła pokochać dziecko? Czy starczy jej sił, by walczyć o jego szczęście? Czy rzeczywiście chciałaby, żeby Kuba wrócił?

Czy po raz kolejny wychodząca za mąż ciotka Agaty ma rację, twierdząc, że życiowy szampan przecież każdemu kiedyś w końcu się znudzi? Czy rzeczywiście na dłuższą metę lepszy jest ten zwykły, codzienny kompot z truskawek?  

   
 Przed główną bohaterką zbierają się czarne chmury goryczy,rozpaczy i załamania. "Nie poddawaj się",mówią- jej najlepsza przyjaciółka Monika, i ciotka o niebywałym charakterku. Kobieta porzucona przez męża czuje jednak niebywałą tęsknotę za nim samym jak i za dawnym życiem. Jej losy są jednak ułożone inaczej niż by tego chciała. Agata musi zmierzyć się nie tylko z rozpaczą po utracie męża, ale i zadbać o kogoś, kto jej zdaniem "zagnieździł się w jej ciele". Po nocy spędzonej z mężem, Agata zaszła w ciąże która dla niej jednak nie jest niczym dobrym. Nie mając pracy, stałej gotówki jak i sensu do życia musi teraz jeszcze utrzymać siebie i dziecko.

 Tymczasem jej przyjaciółka również jest w ciąży, a jej mąż skrywa przed nią tajemnice. Dowiedziawszy się o tym Agata musi pomóc kobiecie i tym samym budzi się w niej coś w rodzaju instynktu macierzyńskiego. Czy kobieta pozbiera się po utracie męża? Czy ten do niej powróci? Czy niechciane dziecko znajdzie przy matce miłość jakiej oczekuje?

 Książka którą "pochłonęłam" i to dosłownie, bardzo szybko, bardzo sympatycznie ujęła moją duszę. Pomimo nieszczęścia głównej bohaterki i jej wewnętrznych rozterek, czytelnik bardzo pozytywnie się z nią zaprzyjaźnia. Wybory Agaty są przede wszystkim kierowane przez jej upartą naturę, a chęć by pozbierać się po utracie męża traci sens gdy dowiaduje się o dziecku. Agata bowiem zdaje sobie sprawę że ten mężczyzna już na zawsze będzie istnieć w jego życiu.

 Pani Joanna stworzyła bardzo fajną,kusząco i przejmująco powieść o dorosłym życiu i małżeństwie. Moim zdaniem jest to bardzo uniwersalny obraz tego, jak uczucie nie mające pielęgnacji, przestaje istnieć. Mówiąc szczerze, ta młoda autorka mająca już własne pociechy, bardzo dobrze stworzyła wizję matki, która swego dziecka nie che i nie oczekuje. To naprawdę niebywale zagrało na moich uczuciach i zmieniło mój stosunek w pewnych kwestiach.

 Trzeba jednak pamiętać, że książka jest pisana w moim odczuciu dla osób bardziej dojrzałych emocjonalnie. Jej schemat jak i fabuła może nie każdemu przypaść do gustu, jeśli ten ktoś nie za bardzo potrafi się wczytać w powieść. Mi udało się to od razu i właśnie może dlatego aż tak mi się spodobała. Liczę jednak, że i Wam przypadnie do gustu.

 Bardzo się  cieszę z tej lektury jak i z tego,że mam ją u siebie na półce. Czyta się ją na tyle lekko i swobodnie, że bardzo chętnie będę do niej wracać gdy będę mieć słabe dni, lub zapragnę chwili relaksu.
 Polecam ją gorąco zarówno dorosłym ale i tym, którzy potrafią się w niej zatopić w przenośni i dosłownie, oraz całkowicie się na niej skupić. 


Moja ocena:
5/6 !! :)

 Wytyczne książki:
Wydawca: Replika
Autor: Joanna Sykat (wł. Zakrzewska)
Rok: 19 luty 2012
Kategoria: literatura współczesna
ISBN: 9788376742274






P.S: Pani Joanno, dziękuje Pani z całego serca. Pani wie za co :) Uśmieszek dla Pani :)
                     ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬

  Za książkę dziękuje Wydawnictwu Replika. Bardzo chciałam bowiem poznać twórczość Pani Joanny  a Wydawnictwo mi to umożliwiło. Dziękuje .;)



19 komentarzy:

  1. Muszę powiedzieć, że mnie zaciekawiłaś :]
    Genialny ten pomysł z video-recenzjami :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Koniecznie muszę rozejrzeć się za tym tytułem. Nie dawno czytałam "Jesteś tylko mój" tej autorki, która strasznie mi się spodobała.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Uwierz Kochana, książka jest tego warta <3 :)

      Usuń
  3. Nazwisko pisarki jest mi jak najbardziej znane, jednak niestety nie miałam jeszcze okazji poznać tej książki. Przyznam że stwierdzenie, że jest ona przeznaczona dla osób bardziej dojrzałych emocjonalnie jest dla mnie dodatkową zachętą. :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Więc do dzieła! Musisz ją przeczytać, ponieważ robi pozytywne wrażenie <3 :)

      Usuń
  4. Bardzo lubię takie książki! Lubię emocje, lubię trudne tematy. I szczerze współczuję bohaterce... Chętnie się z nią zapoznam.

    OdpowiedzUsuń
  5. Ahhh uwielbiam te Twoje video! <3
    A co do książki, to chyba jednak nie moja tematyka... :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Całkiem ciekawie brzmi. Może kiedyś :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Muszę przeczytać tą książkę. Mamy podobny gust, a to nie jedyna książka do której się dzięki tobie przekonałam. Zresztą w takiej tematyce czuje się świetnie. Świetna recenzja :)
    Pozdrawiam kochana :* :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiem że mamy podobny gust misia! :) Ja dla odmiany często korzystam z Twoich ofert by sięgnąć po daną pozycje <3
      Pozdrawiam :3

      Usuń
  8. Myślę, że ta powieść przypadłaby mi do gustu. Okładka jest śliczna.

    OdpowiedzUsuń
  9. Naprawdę świetny pomysł z tymi filmikami ;) Sama też chciałam kiedyś kręcić coś w tym stylu, ale kolejny raz udzielił się mój słomiany zapał do wszystkiego ;) A co do książki to chyba raczej nie dla mnie ;) Pozdrawiam :*

    http://czytanie-i-ogladanie.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  10. Mam nadzieję, że uda mi się dorwać ją jak najszybciej - bardzo mnie zaciekawiłaś :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Gratulacje! Spotkał Cię wielki zaszczyt i zostałaś nominowana na moim blogu do Liebster Blog Award :D Po szczegóły klikaj tutaj: http://poradnikpozytywnegoczytelnika.blogspot.com/2014/01/liebster-blog-award-5.html ;)

    OdpowiedzUsuń
  12. ale pięknie wyglądasz naprawdę.
    ja także staram się czytać książki różnego gatunku.

    OdpowiedzUsuń

Witaj wędrowcze!
Jeżeli dotarłeś aż tutaj, to nie pozostaje Ci nic innego jak umieścić komentarz, że tu byłeś.
Posiadasz bloga,stronę etc.? Nie musisz spamować! Odwiedzam każdego, więc nie przegapię i Ciebie! Zawsze się odwdzięczam!
Pozdrawiam serdecznie! :)