października 18, 2017

"Żniwiarz. Czerwone słońce" Paulina Hendel

Jeszcze do niedawna Magda była zwykłą dziewczyną, pracującą w małej księgarni, jednak obecnie jej życie wygląda całkiem inaczej niż sobie to zaplanowała.
Po ostatnich perypetiach Magda wraca do życia w innym ciele, zmienia się również jej charakter… Razem z Feliksem chcą odszukać i unicestwić Pierwszego, najbardziej niebezpieczną istotę z jaką przyszło im się mierzyć. Gdy trafiają na Mateusza, który po wydarzeniach z poprzedniego roku wyprowadził się z Wiatrołomu, we troje wyruszają na poszukiwania zaginionego żniwiarza. A na świecie z niewiadomych przyczyn pojawia się coraz więcej nawich.​  *        

"Magda wzięła głęboki oddech i postąpiła naprzód. Stara, zardzewiała bramka zaskrzypiała rozdzierająco w mroku nocy. Piasek zachrzęścił pod jej butami, gdy wkroczyła na wąską ścieżkę, prowadzącą przez zarośnięty ogród do domu. Tylko jedno światełko, pewnie płomyk świecy, tańczyło w salonie.
– Co za nora – mruknęła."
Po tak fantastycznym pierwszym tomie, nie potrafiłam nie poznać dalszych przygód Magdy, Mateusza oraz Feliksa. Od razu więc sięgnęłam po II część. Już na samym początku powiem, że jest to bardzo udana kontynuacja! Jestem bardzo pozytywnie zaskoczona  zwłaszcza, że kontynuacja okazała się bombowa! Przyznam się, że podobała mi się bardziej, niż pierwsza część. 


 Nie chcę zdradzać co się stało w poprzednim tomie z Magdą, Mateuszem oraz Feliksem. Powiem jedynie, że w tej części ponownie mamy z nimi do czynienia, lecz nieco w innych okolicznościach. Ponownie wkraczamy w ich świat, gdzie królują demoniczne potwory, duchy, wisielce itp. 
 Do akcji dochodzą nam nowi bohaterowie, którzy mają czynny udział w akcji. Ponadto ponownie możemy poznać oraz przeżyć przygodę, która na długo pozostanie nam w pamięci.  
"Jeśli groźby nie pomogą, zjedna Adama słodkimi słówkami, a w pewnej chwili on odwróci wzrok i będzie mogła uciec. Najważniejsze to zachować spokój."
 Jeżeli chodzi o styl i język jakim posługuje się autorka, to oczywiście nic się tutaj nie zmieniło. Pani Paulina kreśli nam historie krok po kroku, dostosowując tempo akcji do czytelnika. Faktów jest dużo, lecz nie ma problemu z ich odczytaniem oraz zrozumieniem. Jestem całkowicie pochłonięta tą historią i już nie mogę doczekać się kontynuacji!

 Czy polecam? Oczywiście, że tak! Koniecznie sięgnijcie po tę serię. Jest wspaniała, wciągająca, ekscytująca i przede wszystkim nasza, polska. Jestem dumna, że mamy w naszym dorobku tak świetną  i kreatywną osobę, jaką jest Pani Paulina. Doceniam jej zapał oraz liczę na to, że pomysły na inne powieści będą narastać w jej głowie i formować się na kartkach papieru. 


Moja ocena:
9/10

Wytyczne książki:
Wydawca: Czwarta Strona
Autor: Paulina Hendel
Seria/tom: Żniwiarz/II
Data premiery: 27 września 2017 r.
Ilość stron: 431
Kategoria: fantastyka
Cena detaliczna: 36,90 zł

Za egzemplarz dziękuję Wydawnictwu Czwarta Strona. Zastrzegam, że moja opinia jest całkowicie subiektywna.


*Opis wydawcy.

10 komentarzy:

  1. Tom pierwszy czytałam o drugim chyba wydawnictwo o mnie zapominało - kiedyś przeczytam, w tym miesiącu mam za dużą nawałkę.

    OdpowiedzUsuń
  2. Szkoda, że mam tak mało czasu. Ciekawa seria.

    OdpowiedzUsuń
  3. Od pewnego czasu interesuję się ta serią. Mam nadzieję, że uda mi się ją wkrótce przeczytać, ponieważ polskie powieści nie często tak pozytywnie wyróżniają się w gatunku :)

    Pozdrawiam, ifeelonlyapathy.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Seria zrobiła na mnie bardzo pozytywne wrażenie ;]

      Usuń
  4. Wszyscy polecają tę serię, a ja jakoś nie mogę się przekonać :D

    OdpowiedzUsuń

Witaj wędrowcze!
Jeżeli dotarłeś aż tutaj, to nie pozostaje Ci nic innego jak umieścić komentarz, że tu byłeś.
Posiadasz bloga,stronę etc.? Nie musisz spamować! Odwiedzam każdego, więc nie przegapię i Ciebie! Zawsze się odwdzięczam!
Pozdrawiam serdecznie! :)